Werken met Treeview

Status
Niet open voor verdere reacties.

NoellaG

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 apr 2019
Niet echt een vraag, maar eerder een tip voor de Access ontwikkelaars hier. Access heeft niet echt een eigen treeview control, maar via 3th parties bestaat deze wel. Hier is een post met een link naar een Zoom presentatie hoe je met die treeviews gemakkelijk kan werken:

Presentatie Treeview

Je kunt gewoon een Treeview aanmaken in Access. Daar heb je geen extra partij voor nodig :).

Dan kan je misschien de mensen op het andere forum informeren. Ik ben er zeker van dat ze dat zouden appreciëren.

Als iemand er een vraag over stelt (zoals snb onlangs): prima. Maar ik ga geen antwoorden geven op niet-bestaande vragen. Lijkt mij logisch. Daar hebben we Wikipedia voor. Of tegenwoordig ChatGPT.

Daar staat dacht ik geen treeview in, maar wel hier.

Yep, maar dat gaat alleen over de onOpen en de treeview is ook geen Access treeview, maar een VB6/Visual studio MSComctlLib object. Heb je ook een voorbeeld van een Access treeview control, daarmee kan je veel personen helpen. Anders raad ik de geïnteresseerden toch de presentatie aan in mijn post #1
Je kunt gewoon een Treeview aanmaken in Access. Daar heb je geen extra partij voor nodig

Iedereen mag uiteraard jouw presentatie bekijken, ik hou niemand tegen :). En de treeview in het voorbeeld is dus gewoon een Microsoft object, dat ik niet apart heb hoeven installeren. Wordt gewoon meegeleverd, en kun je dus gewoon gebruiken. En hij werkt. Ik snap je vraag dus totaal niet.
Access heeft niet echt een eigen treeview control, maar via 3th parties bestaat deze wel.
Daarnaast is jouw berichtje een contradictio in terminis, want je vraagt mij om een Access treeview control die dus volgens jou niet bestaat, en je raadt mensen aan om een 3e partij oplossing te gebruiken?
Volgens de presentatietekst:

Access does not have a native Treeview control but there is an Active X control and third-party versions

En dat is precies de oplossing die in mijn voorbeeldje staat, en die perfect werkt.
Maar by all means: kijk vooral naar de presentatie.

Ik dacht dat deze niet bestond, maar na jou antwoord dat dit wel bestond, werd ik gewoon nieuwsgierig en vroeg meer uitleg. Het is trouwens helemaal niet mijn presentatie, zoals ik al aanduidde ken ik daar niks van en dacht dat ik hier meer uitleg kon krijgen. Niet dus.

Het is een presentatie die door jou gepost is, zo goed? :). Het voorbeeld dat ik elders heb gepost is ook niet van mij, maar heb ik van www.utteraccess.com gehaald. Er staat voldoende uitleg in de code, dus dat kun je zelf wel lezen denk ik. Ik heb zelf ook wel eens een Treeview gemaakt, maar die kan ik zo snel niet vinden. Was op basis van een vraag hier, maar ik weet dus niet meer welke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan