Werken met velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Hallo experts,

voor een keer heb ik een vraag ivm Word. Normaal zijn mijn vragen altijd Excel gerelateerd maar loop u vast op een Word document. Ik kan wel een beetje werken met Word maar wat ik hier nu ga vragen ga mijn petje te boven.

Ik zou graag van zodra ik dit document open de vragen krijgen (dus volgens mij het veld "ask" invoegen) "Project nummer" en "Project naam" en dat deze dan verschillende keren op het blad weergegeven worden. Het is dus om etiketten te kunnen afdrukken. en niet dat ik zoals ik nu moet doen telkens kopiëren en plakken.

Het zou dus denk ik iets te maken moeten hebben met velden en bookmarks maar hoeveel ik reeds probeerde, het lukt me niet.

wat hulp zou ik enorm appreciëren.

alvast bedankt.

Bekijk bijlage Klaarzetten goederen 2 • HERMA5140-A4-63,5x29,633.doc

Ik zie een vel met etiketten, maar geen ASK veld. Wat wil je precies?

Ik heb iets bedacht dat je zou kunnen gebruiken, op basis van een Samenvoeg document. In beginsel werkt dat niet, omdat je geen gegevensbestand hebt, maar met een trucje kun je e.e.a. nog wel bouwen. Ik doe dat met de volgende stappen:
1. Maak een Samenvoegdocument (Etiketten) van je document. Koppel het document aan een willekeurig Excel bestand
2. Maak in de 2e cel 2 askvelden met een Bladwijzernaam en een standaardwaarde (dat laatste hoeft niet, maar is beter omdat je dan ziet wat je doet)
3. Maak in de 1e cel 2 REF verwijzingen naar de 2 ASK velden
4. Verplaats de 2 ASK velden naar een nieuw document (belangrijk dat je ze verwijdert i.v.m. de volgende stap)
5. Gebruik de wizard Samenvoegen en klik in stap 4 op de knop <Alle Etiketten bijwerken> (alle velden worden doorgekopieerd)
6. Kopieer de 2 ASK velden terug naar het begin van het document
7. Klik op de knop <Afdruk Samenvoegen starten> en kies <Normaal Word document>
8. Verwijder alle { Next } velden

Je document is nu klaar. Druk op <Alt>+<F9> en je krijgt één keer de twee ASK vragen, en daarna wordt je document netjes ingevuld.
Ik heb er maar een voorbeeldje bijgedaan :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Michel, alvast bedankt voor de duidelijke uitleg. en het lijkt te werken met uitzondering dat ik geen ask vragen krijg bij het openen van het document. zou dat een instelling kunnen zijn? want toen ik wat aan het proberen was lukte dat wel

Velden moet je verversen. Ik gaf eigenlijk de verkeerde toetscombinaties: je moet de velden selecteren met <Ctrl>+<a> en dan <F9> om de velden te verversen. Dan krijg je de ASK velden weer actief.

Dat had ik inderdaad ook gedaan voor het eindproduct. Ik zou hem dan zo doen:
Code:
Private Sub Document_Open()

Application.ScreenUpdating = False
    With Selection
        .WholeStory
        .Fields.Update
        .MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1
    End With
    Application.ScreenUpdating = True

End Sub
Dan blijft het scherm iets rustiger.