Werken met webcam via satellietverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

KatjaColors

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo,

Ik hoor in mijn kennissenkring dat je niet kunt webcammen via een satellietverbinding. Nu kan ik hier helemaal niet op terug vinden op het net. Weten jullie het antwoord? Voordat ik hier veel geld aan uitgeef en erachter kom dat het voor niets was.

Vriendelijke groet,
Katja

Hallo en Welkom!
Als je kunt telefoneren via de satelliet dan kun je ook skypen met webcam bij voorbeeld...
Of je met of zonder webcam kan werken hangt niet zo zeer af van de soort verbinding (sat of land). Wat wel vervelend kan zijn is de snelheid van de verbinding. Over grote afstanden kan die wel eens traag zijn - de traagste schakel bepaalt de max. snelheid - waardoor het beeld soms hapert. En de telefoon via internet heeft soms ook een merkbare vertraging (lag) wat je hoort als echo. Soms is dat hinderlijk, soms valt het mee.

Ik skype in ons geval wel eens met Korea en India en met name de laatste heeft intern trage lijnen waardoor de webcam niet altijd een genoegen is. Maar je kunt elkaar wel zien en vooral horen!
Het is maar net wat je wil.
Satelliet voor jezelf (m.n. de uplink) is soms traag en het is ook duur. Moet je daarvan gebruik maken?

Laatst bewerkt:
Bedankt Solaris voor je antwoord,
Ik ben bang dat het er dan niet inzit voor mij om een satellietverbinding te nemen ik werk voor een Amerikaans webcamplatform, oftewel heb een hoge verbindingssnelheid nodig.
Toevallig heb ik ook eindelijk een reactie van hun gekregen en ze raden mij aan het vooral niet te nemen.
Ik moet het gewoon doen met de dsl aansluiting die ik nu heb. (woon in een heel klein dorpje in Hongarije)

Vriendelijke groet,
Katja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan