werken op 2 computers tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
ik heb horen zeggen dat je vanaf de ene pc kan werken met de gegevens van de andere pc.

wat ik wil is dus:
pc op het werk aanzetten en thuis met die gegevens werken.
MAAR met welk programma kan dit en waar kan ik dit downloaden

al vast bedankt voor uw hulp.

Dat ligt maar net aan welk besturingsysteem je gebruikt.
heb je xp dan kun je extern bureaublad gebruiken.
Maar heb je op het werk een netwerk met beveiliging dan zul je even naar de netwerkbeheerder moeten en vragen of hij een verbinding naar buiten voor jou wil maken.
je zou ook een ftp server kunnen maken thuis en dan daarop inloggen.
Dan kun je de bestanden naar je werk dowbloaden en na gebruik weer uploaden.

Wat natuurlijk nog het eenvoudigste is, is om je bestanden te uploaden naar je webmailaccount. De enige beperking is dan meestal de maximale bestandsgrootte.

Met VNC (www.realvnc.com) kan je ook een pc op afstand overnemen, zoals windows xp dat met remote desktop doet.

Vaak is het inderdaad zo dat een bedrijfsnetwerk vanwege beveiliging deze mogelijkheden heeft beperkt of uitgeschakeld, en dat zal je zoals puppie al aangeeft bij de systeembeheerder van je werk moeten navragen.

pc op afstand aanzetten:
eerst nagaan of dit wel mogelijk is (of er een WOL (=wake up on lan) functie op de netwerkkaart zit) en dan een wake up zenden.
dit doe je best met behulp van een programma:
cc get mac address (hier moet je wel eerst een pc in je prog zetten)
of:
wolcmd (goed prog, enkel moeilijk om mee te werken, je moet de werking eerst goed op de site lezen alvorens ermee te beginnen. ook zien dat je in je cmd in de juiste directory zit;))

nog een kleine tip: als je thuis een klein netwerk (=meerdere computers) op hetzelfde ip hebt staan is het onmogelijk om op afstand een pc over te nemen of aan te zetten. dit komt omdat je router een "vals" ip ades geeft voor de interne pc's waardoor je niet naar buiten kan.

GreetZ!!

Remote Administrator

Hoi hoi...

Om een pc op afstand over te nemen zou ik Remote Administrator gebruiken. Radmin gebruikt namelijk 128 bits encripty en is supersnel (screen refresh rate van 100fps). Ik gebruik het programma zelf ook om vanaf de zaak thuis op de pc te werken en ik ben dik tevreden.
Meer informatie en een trial download vind je hier:

http://www.btsoftware.com/products/remotea.htm

succes!
joost

Al moet ik zeggen dat ik radmin beter vind werken met een refresh rate van 10 frames per seconde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan