werken verschillende merken homeplugs samen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

POSSUM

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Hoi,

Ik gebruik al 2 jaar een Sitecom LN-514 homeplug set voor de zolder PC. werkt perfect !

nu wil ik er nog een bij kopen. Moet ik bij dezelfde merk blijven of werken alle plugjes samen? (zou eigenlijk wel moeten:rolleyes:)

Iemand ervaring?

Mark

In principe kan het. Het is dan de moeite om je te verdiepen in de snelheden want de zwakste schakel... Waarschijnlijk kan niemand voor alle merken en modellen spreken en daarom naar een winkel gaan met terugbreng garantie (Mediamarkt bijvoorbeeld) en ook even zeggen tegen de verkoper wat je van plan bent, deze heeft misschien nog aankoop advies.

Bedankt voor de reactie, ik kan dus alle merken door elkaar gebruiken....:) is wel zo mallelijk.

Er is nog maar sinds 30 september 2010 een standaard vastgesteld maar afspraken hierover bestaan al langer. Het is net als met alle netwerkapparatuur dat er eerst met een niet-officiële standaard wordt gewerkt. De afgesproken standaard heet IEEE 1901 Broadband Powerline Standard. Staat dat niet voor beide producten vermeld dan moet je eigenlijk garantie van goede werking vragen aan de verkoper. Groet. Alfred

Vandaag een ICIDU homeplug gekocht voor uitbreiding van netwerk.....krijg het niet werkend met bestaande sitecom homeplugs.

Bij de Sitecom plugjes moet je alles via de PC programmeren / configureren....bij die van ICIDU werkt het met een knopje ..... en dan gaat het op zoek naar andere plugjes... niet dus!

Mark

Volgens mij werkt het samen als het de standaard "IEEE 1901" ondersteund en ik lees verder dat dit weer compatibel is met de eerdere SPC300. Wat dat ook moge zijn. Jouw toestellen zijn van een net iets eerdere datum dan eind 2010 en ik kan op Internet niet vinden dat deze volgens de IEEE 1901 standaardisering zouden werken. De Sitecom werkt in ieder geval met "Homeplug Turbo." Een eigen standaard dus.

In advertenties als deze zie je de overeengekomen standaard IEEE 1901 duidelijk vermeld staan.
http://www.paradigit.nl/Paradigit/p...Link_DHP_500AV_500Mbps/DHP_500AV/default.aspx

De bijzonderheden over IEEE 1901 lees je bijvoorbeeld hier: http://ecmweb.com/news/homeplug-certifies-ieee-1901-20101020

"IEEE is pleased to see the new standard supported by a HomePlug certification program for compliance and interoperability," says Jean-Philippe Faure, chair of the IEEE 1901 working group."

"Finalization of this global standard is a major milestone for powerline networking and will help unify and stabilize the industry as did previous IEEE standards for networking (IEEE 802.11 for wireless LAN and IEEE 802.3 for Ethernet)."

Hieruit blijkt wel dat die apparaten het zelfde werken, zoals ook apparaten met LAN en WiFi dat doen.
Het is altijd verstandig om de verkoper te zeggen dat je het samen met een ander type wilt gaan gebruiken en om garantie van goede werking hiervoor te vragen. Kopen op afstand zoals bij Internet kan binnen 14 dagen ongedaan worden gemaakt. Alfred

Bedankt voor de toelichting, het is nu duidelijk dat ik ergens een "oude" setje van Sietcom moet vinden, of overstappen naar een set nieuwe. Ik mag het terug brengen als het niet werkt.....

Bedankt
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan