Werkgeheugen er bij plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

purekid

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
hey,

Ondertussen krijg ik er genoeg van. Me computer is denk 4 jaar maar nu begind die wel wat langzaam te worden. Ook omdat ik misschien steeds zwaardere programma's gebruik: Zoals photoshop ect.

Nu is mijn vraag heeft het zin als ik er meer werkgeheugen in zet?

En kan ik als ik een nieuwe koop dat geheugen er weer in zetten (dus word dit geheugen merk nog vaak gebruikt?)

En werk soort geheugen kaart moet ik dan hebben?

Hoeveel is verstandig om bij te kopen?

informatie over de computer:

11j3tom.jpg

Gr. Boris

hoi

wat je nu hebt zitten is 512mb pc3200ddr1.

maar tot hoeveel je kunt gaan kan ik nog niet zien aangezien moederbord niet vermeld staat.
Heb je een zogenaamde merk pc??

en gezien dat de rest van het systeem(wat wel vermeld is)lijkt het me ook al wel voldoende die 512 erbij.
alhoewel voor photoshop 2gb??

het moederbord staat op de doos:

ASUS K8v-x

en hoeveel kan ik maximaal er op zetten?
Want ik wil er denk 1 gb bij zetten omdat ik meestal ook wel eens photoshop en illustrator te gelijk aan heb staan. (en nog meer programma's)

Dus wat is het verstandigst om te doen? 0.5 gb er bij of gewoon meer? en je kan het werkgeheugen in de kast gewoon er bij ''zetten''?

Gr Boris

oké ja, misschien krijg ik van een vriend nog werkgeheugen en anders een keer naar de computer winkel.

Maar waarom kan ik het eigenlijk niet voor een latere computer gebruiken? Is dit al verouderd?

En nog een vraag hoe kan je zien dat ik max: 2 gig aan kan? (per reepje of totaal?)

dit geheugen is idd al ouder.dit is ddr1 en we gaan al naar ddr3 toe;)

uit de eerste link:
2 x 184-pins DIMM-sockets ondersteunen max. 2GB ongebufferd en non-ECC PC3200/PC2700 / PC2100 DDR SDRAM-geheugen

EDIT: en idd wat Mrmusic aangeeft is al goed genoeg.Ik bleef even op GEIL hangen...

Laatst bewerkt:
Maar waarom kan ik het eigenlijk niet voor een latere computer gebruiken? Is dit al verouderd?

En nog een vraag hoe kan je zien dat ik max: 2 gig aan kan? (per reepje of totaal?)

Op de oude moederborden zit DDR1 en tegenwoordig DDR2 en zelfs al DDR3 en die aansluitingen en werking zijn niet hetzelfde.

Op je huidige bordje max. 2 x 1 GB

dan koop ik die van 1 gb denk ik dan heb ik totaal: 1.5 gb en dat zal denk ik al een stuk schelen toch?

of zal er tussen 1.5 gb en 2 gb veel verschil tussen zitten?

dan koop ik die van 1 gb denk ik dan heb ik totaal: 1.5 gb en dat zal denk ik al een stuk schelen toch?

of zal er tussen 1.5 gb en 2 gb veel verschil tussen zitten?

ach gezien je systeem dus zal 1.5 ook voldoende zijn.

oké, wanneer ga je dat wel merken?

maar ik zal waarschijnlijk voor de 1 gb gaan.

Oja, wat is het verschil tussen de merken en prijzen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan