werkgeheugen oude laptop in nieuwe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

montein2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Vraagje...

Mijn oude dell laptop is gecrashed maar ik zit me af te vragen of ik delen kan her gebruiken in 2 andere dell laptops (1 iets nieuwer, 1 iets ouder). Ik denk bijv aan het werkgeheugen. Is dat zomaar bij te plaatsen in andere laptops?
En hoe kan ik gemakkelijk zien wat er in een laptop aan soort werkgeheugen zit, en of er bijv. nog slots vrij zijn?

met dank alvast.

montein

Je kan het klepje weghalen waar het geheugen geplaatst is, op het geheugen zelf staat het type vermeld.
Je ziet ook gelijk of er een slot vrij is of niet.

Dank voor de tips...

Maar ik dacht dat er ook nog een gemakkelijker manier was om vanuit windows te kunnen zien wat er aan werkgeheugen in je laptop zit (en of er slots vrij zijn). Waar kan ik dat doen?

montein

In een pc of laptop die nog werkt (dus niet op je gecrashte laptop) kun je inderdaad makkelijk achterhalen hoeveel en wat voor werkgeheugen erin zit en hoeveel en wat voor werkgeheugen er nog bij kan.
Ga naar deze website: http://www.interngeheugen.com/mappreporter.odb
Lees de informatie op die pagina en klik dan op de groene knop "Voer de scan nu uit!"
Nadat de scan is uitgevoerd, krijg je een webpagina waarop alle nodige informatie staat.

Bij die link van porrelaar kan je ook de geheugenwizard aanspreken, dan weet je ook wat er standaard inzit en wat max kan.
Anders kan het ook lokaal met speccy van piriform.com(gratis)

Dank voor de tips. Speccy werkt goed, alleen natuurlijk niet op de gecrashte laptop.

Nu heb ik beide werkgeheugens er uit gehaald maar ik kan niet de info lezen die ik bij Speccy krijg. Ik zie alleen 2 lange codes gevolgd door DIMM2 en DIMM1.
Moet ik het via die codes doen of kijk ik gewoon niet goed? :)

groet

montein

Ik weet inmiddels wat de geheugens zijn. 2x 2000 mb DDR 2, 400 mhz. 1 daarvan heb ik inmiddels in een andere laptop geplaatsts, maar heb er nog 1 over waarvan ik me afvraag of die in de nieuwe laptop kan en of dat zin heeft.
Daar zit in: 4,00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz

Kun je daar zomaar een DDR 2 bijplaatsen en heeft dat überhaupt veel zin? Wordt de laptop dan echt sneller? (Vind hem nu al redelijk snel :) )

Met dank voor de tips

montein

Nee, past niet en sneller wordt niets met meer geheugen als er niet wordt geswapt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan