Werkgeheugen uitbreiden of videokaart vernieuwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kim2011

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
62
Hoi allemaal,

Op mijn desktop pc wil ik een redelijk zwaar programma draaien (voor mijn pc). Steeds bij het opstarten van het programma start de pc opnieuw op. Nu is het zo dat het programma 2GB werkgeheugen vereist. De pc beschikt over max 2 GB werkgeheugen. Daarom wilde ik mijn werkgeheugen uitbreiden. De fabrikant van de software geeft echter aan dat ik beter mijn videokaart kan vernieuwen (van shared naar dedicated). Wat zouden jullie doen en waarom? En wat is voordeliger om te doen? Ik dacht dat je aan werkgeheugen verdubbelen over het algemeen meer hebt? Ik ga toch niet gamen of iets dergelijks.

Groetjes,
Kim
 
Dat de PC zomaar uitvalt kan ipp niet door een applicatie komen.

Een opgave door welk programma en de gebruikte hardware zou kunnen helpen, merken en type's van PC of moederbord en huidige grafische kaart al vermoed ik dat het een "onboard" is.
 
Bedankt voor je reactie! Ik kan nu even niet zien welke melding er in beeld komt tijdens het opstarten. Dat zal ik straks nog even bekijken. Het gaat in ieder geval om een Dell Optiplex 745 met een Intel Q965/Q963 Express Chipset Family grafische kaart.

Bedankt weer!
 
Indien je deze melding al gelijk krijgt bij het opstarten kan het een geheugenprobleem zijn.

Als het gebeurt bij dat programma is het de driver voor de grafische kaart of die kaart zelf en aangezien het een onboard is vermoed ik het eerste.

Aangezien je aankoop overweegt van een insteekkaart zou je na de aanschaf ervan en een driveristall eerst eens kunnen kijken of het probleem blijft.
 
Super bedankt!

De melding komt in beeld op het moment dat de software veel werkgeheugen eist, dan start de pc automatisch opnieuw op en krijg ik dit blauwe scherm. De software draait eerst gewoon goed, echt pas als deze 'zwaarder' werk moet doen gebeurt het. Grafisch gezien is het niet zo'n spectaculair programma, vandaar dat ik me afvroeg of het daar wel aan zou liggen.
 
Nog een vraagje, als jullie denken dat een uitbreiding van het werkgeheugen helpt tegen dit probleem ga ik deze aanschaffen. 2 GB extra denk ik aan (dat is een verdubbeling). Wat voor type heb ik nodig voor deze pc? Het gaat om een Dell Optiplex 745 met een Intel Q965/Q963 Express Chipset Family grafische kaart.

Ik heb niet zoveel kennis hiervan, daarom mijn vraag. Super bedankt weer!
 
kun je memtest eerst eens draaien?
heb toch het gevoel dat dit een hardware probleem is (kapot werkgeheugen of voeding)

zodra een applicatie teveel werkgeheugen nodig heeft springt deze over op de hardeschijf en word alles zeer traag het zou de pc dus niet moeten crashen
 
Laatst bewerkt:
volgens Dell zitten er op dat moederbord twee ddr-2 sloten. en er word max 8 gb werk geheugen ondersteund. uitbreiden tot 4 gb moet dus gewoon kunnen.
 
Ik heb de memtest 1 pass laten draaien en er kwamen geen fouten uit. Morgen zal ik hem wat langer laten draaien, daar had ik nu geen tijd voor. Maar het lijkt dus alsof mijn werkgeheugen niet defect is...
 
Vandaag de memtest 3 passes laten draaien en ik kreeg bij de 2e één foutmelding. Zie foto. Iemand enig idee wat het is en hoe het komt?

IMG_3407.jpg
 
dat betekent brak geheugen je zult moeten kijken of het bij beide sticks zo is
het kan voorkomen dat geheugen onstabiel word tijdelijk maar hoe dan ook 1 error is zoiezo niet goed je zult dus ander werkgeheugen moeten aanschaffen
kleinste error in het geheugen kan de pc doen crashen
 
Laatst bewerkt:
Wat voor type werkgeheugen moet ik dan aanschaffen. DDR-II snap ik, maar verder? Ik wil graag 2 reepjes van 2 GB (dus 4 GB totaal).

Thanks!!
 
Ik heb vandaag 4GB werkgeheugen verruild voor het oude. Alleen het blauwe scherm komt nog steeds. HELP!

Kan het zijn dat het werkgeheugen nog geactiveerd moet worden? Via configuratiescherm staat het er wel al bij.
 
Laatst bewerkt:
Ja, die melding.

In veilige modus start het programma wat de foutmelding veroorzaakt niet op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan