Werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hawkx

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Hallo,

Laatst had ik een keer ander werkgeheugen in mijn pc gedaan, alleen met dit werkgeheugen erin viel hij telkens zomaar uit en startte hij opnieuw op. Dit kwam voornamelijk voor als er iets met FLASh werd geopend. Nadat ik mijn oude werkgeheugen er weer in had gezet was dit weer opgelost. Nu is mijn vraag: Waarom viel mijn pc telkens uit met die ene soort werkgeheugen?

Groeten.

Hoi,

Misschien even aangeven om welk geheugen het gaat.

Het gaat om ddr, mijn pc kan volgens mij 333 Mhz aan. Ik heb er echter nu twee van 400 MHz van 512 MB inzitten en hij draait als een zonnetje, die andere werkgeheugens waar mijn pc mee crasht zijn zelfde specs.

NOTE: I know, het is een oud beestje..

Hoi,

Maakt niet dat het en oud beestje is ,maar als het moerbord maar 333 ondersteund is het al knap dat het werkt en waarschijnlijk zal hij met het ander geheugen wat meer moeite hebben omdat hij maar 333 ondersteund.

Oke het ligt dus eraan dat het moederbord maar 333 ondersteund begrijp ik?

Hoi,

Volgens mij wel als het tenminste klopt dat het moederbord 333 ondersteund om welk mer en type moederbord gat het ? Kan ook nog het type geheugen zijn Sommige moederborden hebben daar ook last van bv met Asus is dat het geval.

Bedankt voor je reactie!

Dit zet everest ervan:

Moederbord ID 12/13/2002-SiS-648-6A7I0M4BC-00
Moederbordnaam MSI MS-6701 (Medion OEM)

Hoi,
Ja het moederbord ondersteund dus pc 2700 ( Ddr 333) dus als je alleen 400 erin hebt is het al knap dat het werkt.

Laatst bewerkt:
As far as I know moet 400 mhz prima met 333mhz samen kunnen werken. De zwakste schakel, dus die 333 mhz bepaalt dan de snelheid. Maar als je wel problemen hebt MET het extra geheugen, dan lijkt het me vrij zeker dat het extra geheugen ook het probleem is.

Maar volgens mij draait hij alleen op 400 als ik het goed begrepen heb, tenminste samen zou beter te verklaren zijn

Laatst bewerkt:
Ok maakt me verder niet zoveel uit als hij maar werkt :d.

Hieronder even een overzichtje:

Eigenschappen Geheugenmodule
Modulenaam GeIL CL25-4-4DDR 400
Serienummer 20020725h
Modulegrootte 512 MB (2 ranks, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC3200 (200 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 2.5
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh

Geheugeninstellingen
@ 200 Mhz 2.5-4-4-8 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 166 Mhz 2.0-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)

Betekent dit dan dat hij op 200 MHz draait?

Hoi,

Vreemd misschien error53 nog een idee hier over ,want is al een tijdje geleden ddr 1 maar hier lijkt iets niet te kloppen.

oh, wat lijkt er niet aan te kloppen dan???

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vreemd misschien error53 nog een idee hier over ,want is al een tijdje geleden ddr 1 maar hier lijkt iets niet te kloppen.

Nou misschien dat jij toch wel in de juiste richting zit. Als dat moederbord alleen op 400 draait en de 333 module past fysiek wel, dan kan ik me voorstellen dat de PC reset op het moment dat het 333 geheugen aangesproken wordt.

Maarrrr je hebt het ook over flash... probeer ook eens het volgende:

1) Ga naar http://get.adobe.com/nl/flashplayer/completion/aih/?exitcode=0
2) Klik met je rechtermuisknop op het flash gedeelte van de site (zie plaatje)
3) Klik op settings (bij jou misschien instellingen ??)
4) Haal het vinkje weg bij Enable hardware accelleration

flashz.png

bedankt voor je reactie, ik had dit echter ook al gedaan maar het hielp niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan