werkmail outlook 2007 naar privé outlook2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

horizon1

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2013
Op mijn werk gebruiken we Outlook 2007. De mailberichten kan ik via Outlook webaccess benaderen. Ik wil deze berichten ook in mijn privé Outlook 2010 downloaden. Is dat mogelijk en hoe moet ik dat dan doen? Op mijn I-Pad is het via Exchange gelukt. Nu nog op mijn pc dat voor elkaar zien te krijgen.

Die vraag kun je gewoon aan je eigen systeembeheerder stellen. Gegeven dat het met de Exchange server instelling in je ipad werkt betekent dat het ook met Outlook mogelijk moet zijn. Doorgaans worden daar autodiscover informatie bij gebruikt, dus (in DNS) autodiscover.maildomein.nl

Je kunt overigens gewoon proberen om automatische instellingen te krijgen (zie eerste paragraaf), dus bij het toevoegen van de het mail-account in Outlook je e-mail adres van het werk opgeven en hopen dat de juiste instellingen meteen gevonden worden door Outlook.

Tijs.

Je kunt in je prive mail een extra account aanmaken met dezelfde gegevens als je voor je iPad gebruikt.

Op de I-Pad werkt het instellen van een mailaccount makkelijker dan op de PC. Als je aangeeft via Exchange een account te willen aanmaken zoekt het programma de instellingen zelf op, Microsoft doet dat niet. Ik heb de servernaam maar Outlook geeft een foutmelding
Foutmelding 2013-05-18_23h07_05.png

De off-topic berichten vind ik geen probleem.

Die optie had ik al geprobeerd maar dat werkt niet. Het punt is dat onze helpdesk zegt dat het niet mogelijk is om de server buiten het bedrijfsnetwerk te bereiken maar het lukt iOS van Apple wel. 'Probleem' is dat ik niet weet hoe die dat doet.

Dan staat Outlook anywhere niet aan bij het bedrijf. Hoe iPad ermee omgaat kan ik je niet vertellen, heb zelf een Andriod tablet.

Off topic berichten verwijderd.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Ik zag op het net dat het op de I-pad met Anywhere wordt geregeld. Ik ga zoeken of ik misschien op die manier het probleem kan oplossen.

Het probleem is niet opgelost, ik heb het opgegeven en gebruik thuis alleen de I-pad om mijn mail en agenda te bekijken.

Mij valt op aan je schermafdruk is dat Outlook beweert niet online te zijn. Misschien ligt daar het probleem, dus niet bij de mailserver en diens instellingen.

Kijk even hier (helaas in het Engels) om te zien of dat het geval is, en switch (indien van toepassing) naar online-modus.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan