• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkmap met macro's beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdo1984

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Beste,

Er wordt hier gebruik gemaakt van een gedeelde werkmap. Helaas geeft dit veel problemen wanneer er twee gebruikers tegelijkertijd in de werkmap werken. Excel loopt vast of van de ene persoon worden de wijzigingen niet opgeslagen.

Nu zat ik te denken om de werkmap niet meer te delen. Er moet wel een wachtwoord worden ingevoerd om de werkmap uberhaupt te kunnen openen. Als ik een wachtwoord probeer in te stellen krijg ik de volgende foutmelding:

“Deze werkmap bevat Excel 4.0-macro’s of Excel 5.0-modules. Als u voor dit document een wachtwoord wilt toevoegen of de machtiging wilt beperken, moet u deze macro’s verwijderen.”

Hoe kan ik er voor zorgen dat er een wachtwoord op de werkmap zit, dat ik de macro's niet hoef te verwijderen en dat er steeds 1 persoon tegelijk in de werkmap kan werken?

Bedankt voor jullie hulp.

Mvgr. Lotte

Je kan een macro installeren die kijkt of een bestand al geopend is, en die een waarschuwing geeft indien dit het geval is (Zie bijlage). Voor wat betreft je wachtwoord heb je mi een groter probleem. Na wat (intensief) gegoogle blijkt dat Microsoft de oplossing geeft om SP2 van Office 2007 te installeren. Dit wordt echter weerlegd door verschillende commentaren. Een tweede mogelijkheid die geopperd werd was om de macro's naar Word te kopieëren, het bestand omzetten naar xlsm en de macro's terug plakken. Dit echter zonder resultaat. Een derde mogelijkheid is om al je macro's te herschrijven naar VBA

Bijlagen

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Hier kan ik zeker wat mee. Alleen de bijlagen krijg ik helaas niet geopend.

Mvgr. Lotte

Er zijn blijkbaar meer problemen met bijlagen te openen. Probeer het langs deze weg eens

Bijlagen

Rudi,

Heel erg bedankt.

Hier kan ik zeker wat mee.

Met vriendelijke groet,

Lotte

Lotte, kan je de vraag nog even op opgelost zetten aub? Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan