• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkmap met tabel: delen met andere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra1978

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hallo,

Ik heb enkele maanden gewerkt aan een zeer uitgebreid document, dit document bevat een tabel. Sinds ik de tabellen ontdekt heb, ben ik daar ook helemaal fan van.
Nu gaan we stilaan het document in gebruik nemen, en wil ik het document delen. Dit is absoluut noodzakelijk omdat we tegelijk in het document moeten kunnen. En nu merk ik dat je een document met tabel niet kan delen, help! Is er enige workaround? Eventueel met het gebruik van een macro?
Momenteel is het ook zo opgemaakt dat er een pop-up is wanneer je het document opendoet, en daar afhankelijk van welke user je bent een keuze maakt. Het document zal dan bepaalde kolommen al dan niet laten zien. Dus misschien kan hier code aan toegevoegd worden, zodat het gebruik van een tabel toch mogelijk is in een gedeeld document?

Alvast bedankt

Zonde, met Office365 is dit een eitje. Nu ga ik zeggen: Blijf weg van die gedeelde map functionaliteit, dat werkt voor geen meter. Al jaren niet en het gaat ook nooit gefixt worden (met Office 365 plaats je je map in Onedrive/sharepoint en kan je samenwerken in het bestand zonder veel problemen).

Ok... dat is ook de info die ik tot nu toe gevonden had. Het zal dan waarschijnlijk een online document worden. We hebben ook office 365.
Dus, als ik het bestand upload op onze sharepoint, zou dit dan automatisch een office 365 document worden? Of moet ik daar nog iets voor doen?

Het kan wel werken, maar dan in combinatie met een sharing op netwerkniveau : NAS, server, ...
Dat is overigens niets anders dan wat Office 365 doet door sharepoint aan te spreken en dat wordt geintegreerd aangeboden. Met Office 2016 moet je het zelf een beetje inrichten !

Digicafe: Dan nog zal je het bestand als gedeeld moeten instellen en juist dat is een onbetrouwbare optie. Natuurlijk kan je een bestand centraal toegankelijk maken, maar het blijft Excel die slechts 1 gebruiker toelaat op te slaan tenzij je dus de map "deelt". Daarvoor heb je toch echt Office 365 nodig als je het betrouwbaar wilt hebben.

Dan moet je je eens verdiepen in de Advanced Sharing van een NAS (Synology) of van Windows Server 2013 R2 en hoger ... Absoluut niet onbetrouwbaar hoor !

Digicafe, het gaat niet om de technologie. Een Excel werkmap delen die zich op een ongeacht op welke manier met anderen gedeelde schijf bevindt is GEEN betrouwbare methode van het delen van een Excel werkmap (Het gaat hier om het met meer dan één persoon tegelijk werken in hetzelfde bestand). Tenzij je Office 365 gebruikt en het bestand opgeslagen is op een locatie die collaboration ondersteunt zoals Sharepoint of OneDrive.

Ik geloof zeker dat de technologie om bestanden te "delen" over een netwerk betrouwbaar is, maar de oude techniek om samen aan een Excel bestand te werken is dat helemaal niet.

Digicafe, het gaat niet om de technologie. Een Excel werkmap delen die zich op een ongeacht op welke manier met anderen gedeelde schijf bevindt is GEEN betrouwbare methode van het delen van een Excel werkmap (Het gaat hier om het met meer dan één persoon tegelijk werken in hetzelfde bestand). Tenzij je Office 365 gebruikt en het bestand opgeslagen is op een locatie die collaboration ondersteunt zoals Sharepoint of OneDrive.

Ik geloof zeker dat de technologie om bestanden te "delen" over een netwerk betrouwbaar is, maar de oude techniek om samen aan een Excel bestand te werken is dat helemaal niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan