• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkmappen delen en VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

evstraalen

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
13
Hallo allemaal,

Ik heb in Excel een planning gemaakt welke gebruikt gaat worden in Office 2000. In deze planning heb ik enkele kolommen beveiligd (omdat hierin de formules staan om weeknummer en datum te berekenen). Omdat een gedeelte beveiligd is heb ik tevens een aantal Commandbuttons opgenomen die via een macro enkele kleuren aan cellen en tekst kunnen geven. Voorts heb ik op de weeknummers en data een autofilter gezet. In de beveiliging heb ik tevens aangegeven dat het gebruik van Autofilters is toegestaan (de planning heb ik gemaakt in 2003). Om dit ook in 2000 te laten werken heb ik dit in ThisWorkbook ook dmv code gemaakt.
Nu komt echter het probleem dat zodra ik de werkmap wil gaan delen met andere gebruikers ik de melding krijg dat de macro's niet werken in gedeelde werkmappen.
Weet iemand of er een manier is om dit probleem te omzeilen en ik mijn werkmap toch kan delen, de beveiliging van cellen met formules kan behouden samen met het gebruik van autofilter en de gebruikers ook nog een kleurtje aan cellen en/of tekst kunnen geven?

Ik hoop dat ik dit probleem een beetje duidelijk omschreven heb. Tevens heb ik een voorbeeld van het bestand bijgevoegd. Op de beveiliging staat geen wachtwoord.

Alvast bedankt voor de moeite.

Eric


Bekijk bijlage Planning 2009 voorbeeld.rar
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan