• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werknemer toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn86

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2005
Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende.
Ik heb in de bijlage een zelfgemaakt urenregistratieprogramma toegevoegd. Bij deze urenregistratie moet alleen nog 1 ding gebeuren.

Hoe kan ik, door middel van een macro o.i.d, een nieuwe werknemer toevoegen op het blad 'Werknemers', zodat voor die werknemer ook een nieuw tabblad komt, en zodat die werknemer ook meegenomen wordt bij het verzameltabblad '2005'

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,
Mvg Martijn

Bijlagen

Hallo Martijn,

Sub MaakWerknemer()
Dim strNaam As String
strNaam = InputBox("Welke Naam?")
Sheets("Martijn").Copy Before:=Sheets("Klanten")
With ActiveSheet
.Name = strNaam
.Range("A6:F65536").ClearContents
End With
Sheets("Werknemers").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0).Value = strNaam
End Sub

Luc

Luc,

Als je met de macro een nieuwe werknemer in vul gaat dit goed, behalve de kalender geeft alleen "Novenber" en "2005" weer?
De cijfers blijven weg van de kalender (van 1 tot 30)???
Is dit alleen bij mij het geval?

Pierre

PS. het zelfde als je voor het eerst de map open bij tabblad "Sander" gaat de kalender goed, maar als ik tabblad "Martijn" open krijg ik de kanlender te zien zo als hier boven is beschreven?

Laatst bewerkt:
Hoi Martijn,

Mijn fout... heb het verkeerde werkblad gekopieert:

Sub MaakWerknemer()
Dim strNaam As String
strNaam = InputBox("Welke Naam?")
Sheets("Sander").Copy Before:=Sheets("Klanten")
With ActiveSheet
.Name = strNaam
.Range("A6:F65536").ClearContents
End With
Sheets("Werknemers").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0).Value = strNaam
End Sub

De dagen zijn wel te zien op het kalenderbesturingselement, maar enorm klein.

Toch ook nog even dit:

Als dit bestand enkel voor jezelf dient, is er niets aan de hand. Als je het bestand gaat distrubueren, dan heb je problemen. Het kalender-besturingselement is een onderdeel van Access, en geeft bovendien problemen als je het laat draaien op Office versies die met een oudere versie zitten... of Access moeten missen.

Je bestand begint trouwens al kenmerken te vertonen die je zouden moeten aanzetten om over te schakelen naar Access.

Zo je toch in Excel wenst te blijven, dan zou je moeten vermijden om met verschillende tabellen met identieke gegevens te werken. (Eén tabel met een totaaloverzicht... en per werknemer een tabel met enkel die uren van de werknemer)
Beter is het om je bij één tabel te houden, en daar een goede filter op te zetten. Zelfs een goed opgezette Access database werkt zo. NOOIT gegevens dubbel opslaan.

Luc

Luc ,
Dank je voor je toevoeging.

De Control heb je alleen als je Access ook hebt
of
Downloaden van deze site :
http://www.fontstuff.com/mailbag/qvba01.htm

Voor de laaste vraag van Martijn :
Invoegen/Naam/Definieren , kies hier voor Werknemers dan zie bij "Verwijst naar:" =Werknemers!$A$5:$A$7 verander dit naar bv. =Werknemers!$A$5:$A$48.
Nu zal de bijgevoegde naam er automatisch bij staan.

Pierre

bedankt, dit werkt goed,
maar als ik nu op het tabblad "2005' op Verzamelen klik, telt hij de nieuw aangemaakte werknemer niet mee..
weet iemand hoe ik de macro moet maken, zodat deze wel wordt meegenomen, voor de rest is het geweldig!

Gr martijn

Martijn,

Op 16 juni van dit jaar heb ik je ook geholpen met dit programma.
De Macro "Alles naar 2005" komt me zeer bekend voor.

Heb deze macro aangepast en de lijsten Werknemers en Specificatie dynamisch gemaakt.

Toelichting staat op Blad "Specificatie".

Bijlagen

Ja klopt, toen heb ik het programma gemaakt, maar had er geen rekening mee gehouden als er een nieuwe werknemer bij kwam.. Nu is het opgelost..
Hartstikke bedankt!

Als ik nogmaals een vraag heb, kom ik zeker weer terug!

Gr. Martijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan