• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkplanning combineren met kosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmigchelbrink

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Hallo allen,

Ik heb een vraagstuk mbt een werkplanning. Hierin wil ik graag per werk begin- en eindtijd opgeven, waarna deze automatisch verschijnen of verdwijnen. Vervolgens wil ik per taak kunnen aangeven hoe lang deze duurt, en automatisch balkjes daaraan gekoppeld krijgen.

Tot zover gelukt. Als laatste wil ik per dag een overzicht van de kosten hebben, dit is afhankelijk van hoeveel taken er op een dag vallen. Er wordt dan uitgegaan van 8 uur per dag per taak. Kosten zullen dan het aantal uren (bijv. 3 taken op een dag, 24 uur) maal het uurloon zijn.

Hoe kan ik de gekleurde balken in het bereik optellen? Heb wel iets geprobeerd met macro's en VBA maar dat had nog geen resultaat (zie macro in bijgevoegd bestand).

Kan er iemand helpen?

Met vriendelijke groet,
Jochem Migchelbrink

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-47IJLUBX4PNO.xlsx

jmigchelbrink,

Ik heb de deze formule gebruikt, kijk of je er wat mee kunt.
Kleuren met V.W. opmaak zijn niet zomaar te tellen.
Code:
=NETTO.WERKDAGEN(C12;D12;0)

Beste,

Bedankt voor de reactie. Kan ik zo ook zien hoeveel de kosten op een dag veranderen als bijvoorbeeld twee taken een week doorschuiven? Momenteel zie ik alleen hoe lang een taak duurt, de som van de rij zeg maar. Graag wil ik de prognose afzetten tegen het werkelijk gerealiseerde, daarvoor heb ik de 'som' van de kolom nodig.

Mvg Jochem

Jochem,

Fijn dat je probleem is opgelost, maar "Topic mag gesloten" zul je toch zelf moeten doen.
Hoe dat weet ik niet, volgens mij ergens in je openingsvraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan