• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Ik beschik over een bestand ingedeeld in 52 werkbladen met werkplanning voor verschillende werknemers.

weeknr maandag dinsdag woensdag
43 24 25 26
-------------------------------------------------------
persoon 1
persoon 2
persoon 3

Ik zou willen bekomen dat bij invullen van het weeknummer (weeknr) de dagen ook zouden ingevuld worden op het blad.
Ter verduidelijking : als ik onder weeknr het cijfer 43 ingeef (deze weel dus) dan verschijnt onder maandag getal 24 (24/10/2005), onder dinsdag 25 etc....

kan iemand helpen aub ?

dbv,

Stefano

met de werkbladfunctie:
=WEEKDAG(DATUM(2005;10;28)) achterhaal je wel het dagnummer in de week, maar of er een functie beschikbaar is die ook de naam tevoorschijn tovert, weet ik niet. Dat kun je in elk geval oplossen met een eigen functie:

Public Function DagNaam(dag As Integer) As String
Dim weekDay() As Variant
weekDay = Array("zondag", "maandag", "dinsdag", "woensdag", "donderdag", "vrijdag", "zaterdag")
DagNaam = weekDay(dag - 1)
End Function

Daarmee wordt de werkbladfunctie dus:

=DagNaam(WEEKDAG(DATUM(2005;10;28)))

Voor het weeknummer is overigens ook een functie:

Public Function WeekNummer(d As Date) As Integer
WeekNummer = DatePart("ww", d, vbMonday, vbFirstFourDays)
End Function

Dan hoef je dat ook niet meer in te tikken.

Laatst bewerkt:
dank

dank je wel voor de mogelijkheden, maar het weeknummer staat standaard ingevuld op elk 'tabblad'.

Wat ik zoek is de vertaling van dat weeknummer naar het nummer van de eerste werkdag, de tweede werkdag, ...

start met :

weeknr...maandag...dinsdag...woensdag....donderdag...
...43.......

resultaat met formule of ...

weeknr...maandag...dinsdag...woensdag....donderdag...
...43...........24..............25............26.................27...........

dank bij voorbaat,

Stefano

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan