Op mijn afdeling werken we met een tiental personen. Mijn werkgever maakt onze jaarplanning in Excel maar alle personen staan hierin.
Om even een voorbeeld te geven. In kolom A vinden we alle data terug voor het hele jaar. Op rij 1 staat de locatie en het vaste uur (vroege, late, dag) waar wij moeten werken.
Daarin staan steeds de namen van al mijn collega's.
Nu vind ik het nogal omslachtig om steeds lijntje per lijntje naar beneden te scrollen zodat ik mij niet vergis bij het overnemen van mijn werkdiensten in mijn agenda.
Nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om een werkblad bij te maken waarbij je bv. de naam invult (Jan, Piet, Mieke, ...) en dat Excel zelf de naam+diensten filtert en een rooster gaat samenstellen? Heel netjes vormgegevens zodat ik het alleen maar hoef te printen.
Ik en mijn collega's zouden jullie dankbaar zijn.
Mijn naam is: Kevin
Maar als mijn collega die naam wijzigt naar Jan, Piet of Mieke moet de kalender van hen worden.
Om even een voorbeeld te geven. In kolom A vinden we alle data terug voor het hele jaar. Op rij 1 staat de locatie en het vaste uur (vroege, late, dag) waar wij moeten werken.
Daarin staan steeds de namen van al mijn collega's.
Nu vind ik het nogal omslachtig om steeds lijntje per lijntje naar beneden te scrollen zodat ik mij niet vergis bij het overnemen van mijn werkdiensten in mijn agenda.
Nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om een werkblad bij te maken waarbij je bv. de naam invult (Jan, Piet, Mieke, ...) en dat Excel zelf de naam+diensten filtert en een rooster gaat samenstellen? Heel netjes vormgegevens zodat ik het alleen maar hoef te printen.
Ik en mijn collega's zouden jullie dankbaar zijn.
Mijn naam is: Kevin
Maar als mijn collega die naam wijzigt naar Jan, Piet of Mieke moet de kalender van hen worden.
Laatst bewerkt: