• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkset besturingselementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jong.braster

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Ik gebruik windows 98 en Excel 97.
Met behulp van de werkbalk "werkset besturingselementen" heb ik een knop in een werkblad geplaatst.
Deze knop opent een ander werkblad en dient met behulp van "data - Formulieren" een aantal gegevens op te nemen in het geopende werkblad.

Voorheen deed ik dat met een macro. De oude macro gegevens heb ik overgenomen in de programmacode van de nieuwe knop.

Deze code luidt:
Private Sub CommandButton5_Click()
Windows("nieuwe klant.xls").Activate
Range("A1:I1").Select
ActiveSheet.ShowDataForm
End Sub

Als ik nu op de knop klik, wordt een foutcode aangegeven.
Deze geeft aan dat de regel
Range ("A1:I1").Select
niet goed is.

Wat heb ik fout gedaan ???

Henk

Verplaats de code naar een module, en start die macro vanuit de procedure CommandButton5_Click. Je krijgt dus iets als het volgende:
Code:
[B]Werkblad-code[/B]
Private Sub CommandButton5_Click()
  MacroNaam
End Sub

[B]Module[/B]
Sub MacroNaam()
  Windows("Map1.xls").Activate
  Range("A1:I1").Select
  ActiveSheet.ShowDataForm
End Sub

Beste Jan en Ingrid.

Jan, de sheet nieuwe klant.xls staat inderdaad geopend.
Ingrid het lukt me niet. Met jou (goede) idee krijg ik steeds meer meldingen, dit gaat boven mijn pet.

Op de werkbalk heb ik een nieuwe knop aangemaakt en "nieuwe klant" genoemd. Deze werkt wel met een macro met dezelfde code.

Hij geeft dus nog steeds:
Fout 1004 tijdens uitvoering.
Methode Select van klasse Range is mislukt.

groetjes Henk

Wat ingrid zegt klopt toch wel Henk, je moet je code naar een module verplaatsen... Eventueel is het handiger om dan met de werkset formulieren een knop aan te maken en daarmee de "macro" te laten opstarten.

Ik heb even een voorbeeldje toegevoegd. Zoals je ziet selecteert de macro cellen A1 tot I10 in test2.xls na een druk op de knop in test1.xls

Hierna kun je er alle bewerkingen op los laten die je maar wilt... Voorwaarde is wel dat beide bestanden geopend zijn.

Succes ermee

Bijlagen

Beste Jan, Ingrid en Bert,

Het is mij, en dus jullie gelukt. Met mijn weinige kennis en jullie vele hulp is het toch gelukt. Hiervoor bedankt.

Ik heb al meerdere vragen gesteld in het verledeen en dat allemaal om een mooi programmaatje te maken voor mijn dochter die een schoonhiedssalon wil beginnen.

Echter één vraag kom ik nog niet uit. Deze vraag heb ik enkele dagen geleden gesteld in dit forum en het antwoord ging mijn pet te boven. maar nu dit gelukt is heb ik weer hoop. Willen jullie nog eens kijken naar mijn vorige vraag. Hij staat vermeld onder:
"via macro automatisch opslaan"

Wie weet ....

bedankt en groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan