• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkset besturingselementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepe100

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Hoi,

Ik heb een vraagje
Hoe kan ik met een drukknop (gemaakt met werkset besturingselementen) verwijzen naar een ander werkblad... (bvb. blad 2, of drie, ...)
Dit zal waarschijnlijk met MVB moeten en daar heb ik geen kaas van geeten...

Beste Pepe,

Als je van VBA geen kaas hebt gegeten, kun je werken met een hyperlink in een cel.

Overigens is dit een van de eenvoudigste macro's om met de recorder te maken.
Ga via Extra - Macro naar Nieuwe macro opnemen. Geef het een naam en eventueel een omschrijving en klik op OK.
Daarna klik je op tabblad 2 (of een ander tabblad) en eventueel in een cel op dat tabblad. Daarna klik je op het vierkantje in de werkbalk Macro Opnemen die verschenen is.
Klik op Alt+F11 om naar VBA te gaan. In het linker scherm zie je de Projectverkenner, met daarin "Modules". Klik op het vierkantje hiervoor, en je ziet module 1. Dubbelklik hierop en in het rechter scherm zie je de door jou opgenomen macro.

Ga terug naar Excel, ga naar het vorige werkblad, activeer de werkbalk Tekenen en kies bij Autovormen - Basisvormen een leuke knop uit. Klik met de rechter muisknop op de rand van deze knop en kies Macro toewijzen. Selecteer jouw macro, klik op OK

Klaar is Pepe.

Succes,

Richard

mercikes richard....

ongelooflijk maar het werkt van de eerste keer

:thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan