Werkstation uit het Domein niet meer bereikbaar via het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannykater

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Al onze werkstations zijn aangemeld in het domein kater.local. Alle werkstations hebben Windows XP en de pc naar waar ik op werk Windows 7. Via de Windows 7 Netwerkomgeving kan ik op alle computers komen behalve ws-kater-13. Dit kon tot vorige week nog wel.

Heeft iemand een idee hoe deze pc plots niet meer toegankelijk is vanaf mijn Windows 7 PC en wel vanaf alle andere werkstations?

Bedankt.

Laatst bewerkt:
Beetje onduidelijke vraag, want je geeft in je laatste regel informatie die ervoor niet staat??
Oftewel: Wil je zeggen dat je vanaf de XP werkstations wel in ws-kater-13 kunt komen maar niet vanaf de W7 pc? Of dat het vanaf geen enkele pc meer mogelijk is?

Linksom of rechtsom zou ik altijd even kijken naar de services die op andere XP machines wel gestart zijn maar niet op ws-kater-13 en verder in de Logboeken kijken van ws-kater-13, vooral logboek Systeem en dan vooral rondom het aanzetten van die ws-kater-13, zodat je meldingen over niet gestarte services, problemen met authenticatie op het domein etc. ziet.

Tijs.

Dat kan van alles zijn, hoogswaarschijnlijk zit het in de services (Lokaal)

Maar het kan ook een IP conflict zijn. (We hebben met een domein te maken toch? Geen werkgroep?) Welke server versie maak je gebruik van?

Laatst bewerkt:
@dnties

Vanaf de Windows XP stations kan ik ws-kater-13 bereiken. Vanaf het Windows 7 station niet. Omgekeerd hetzelfde. Dit kon vorige week nog wel.

@sander17111988

We hebben inderdaad met een Domein te maken. De server draait op Windows Server 2003. Hoe kan ik achterhalen of het een IP conflict is? Windows geeft dit toch vaak zelf aan? In dit geval krijg ik geen melding over IP Conflict.

Welke services zouden op ws-kater-13 moeten draaien? Lijkt me dat ik dit ook op de Windows 7 PC moet checken?

Bedankt.

Lees eens wat ik schreef:
Linksom of rechtsom zou ik altijd even kijken naar de services die op andere XP machines wel gestart zijn maar niet op ws-kater-13
Oftewel: Je gaat geen appels (XP) en peren (W7) vergelijken maar gewoon XP machines met elkaar.

Check dan (naast de Logboeken op de probleem-pc) ook even of de geïnstalleerde updates hetzelfde zijn op die ene XP machine en een andere. Vooral de LLTD responder (Update KB922120). Meer informatie over LLTD (o.a.) hier en hier.
(Her-)installeer LLTD op de XP machine. Als het na een herstart van die XP machine nóg niet (goed) werkt, volg dan het volgende:
If the LLTD protocol is installed but computers running Windows XP still do not appear on the network map, firewall settings could be preventing Windows from detecting it. Check the firewall settings and make sure that file and printer sharing are enabled. To learn how to do this, if you are using Windows Firewall, open Help and Support and search for "Enable file and printer sharing." Open the Help topic, and then scroll to the end. If you are using another firewall, check the information that came with your firewall. For more information, see Troubleshoot problems with computers not appearing on the network map.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan