Werkt deze RAID zo goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nebelwerfer

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
Hallo ik heb een vraag of wat ik nou heb gedaan wel goed is.

Pc stats:
moederbord: K8Vse deluxe ( sata aansluitingen Sata1/Sata2/Pri_sata/Sec_sata
cpu: xp64 3400+
1gig ram
c schijf: maxtor ide 80gb
d schijf seagate ide 160gb
j schijf sata 250gb ( met behulp van jumper op sata 150 gezet ipv sata 300) deed het meteen.

Nou heb ik afgelopen week een Hitachi deskstar t7k500 500gb gekocht. Deze schijf is Sata300. En er is geen mogelijkheid om deze m.b.v jumpers op Sata 150 te zetten.Na enkele uren klooien en proberen wou het op een gegeven moment. Ik had in de Promise fasttrak een nieuwe array aangemaakt en deze schijf laten legen waar hij om vroeg. Ik heb de Hitachi op Pri_sata gezet op de aansluiting op het moederbord. Ik heb volgens mij toen een Raid 0 gemaakt. Maar het is maar 1 schijf en ik weet niet of dit zo goed gaat.
Toen ik eindelijk in windows kwam moest ik een partitie maken en formaten. En vervolgens werkt het. Ik kijk bij apparaatbeheer en staat er momenteel dit bij schijfstations : Promise 1+0 stripe/RAID0 SCSI Disk Device.

Nou is ook mijn vraag van of dit wel werkt. ALs ik dus verdere uitbreidingen van harddisk op mijn moederbord aansluit dat er dan niet allerlij dingen foutgaan? en ik vind het raar dat hij nu gewoon als een normale schijf werkt. In RAID 0 wordt de date toch overschreven naar 2 schijven ?

mvg,

Maarten H

hoe het nu staat heb je het ingesteld als mirror.
het houd in dat er een exacte copy van de 1ste sata drive woord gemaakt.
voordeel is als een van deze 2 het begeeft je nog je data behouden blijft en makelijk weer kan herstelen indien nodig.

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je met een exacte copy ?

de eerste sata drive die is helemaal vol en alle andere ook. Alleen die nieuwe Hitachi 500gb is zo goed als leeg. 35gb gebruikt momenteel

mvg,

Maarten H

Er is 1 schijf nu op de Pri_sata aangesloten. Dat is de Hitachi 500gb.
Ik heb gekeken in het scherm bij de controller in zo'n soort bios schermpje bij het opstarten. Daar stond dat er maar 1 disk in stond.
En als ik hem nou op Sata2 zet zou er dan wat gebeuren ? of dat ie het gelijk doet ?
niet dat dan alle data er ineens af is

mvg,

Maarten H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan