werkt imagettftext met safe mode?

Status
Niet open voor verdere reacties.

burner202

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
hallo allemaal,
ik ben bezig met een captcha, en nu wil ik de functie imagettftext gebruiken, maar op mijn webhost draaien ze in safe mode, ik kreeg ook een fout dat ik het recht niet had om mijn font te laden met de volgende code:
PHP:
imagettftext($im, 15, 0, 15, 25, $kleur2, '/arial.ttf', base64_decode(base64_decode($_GET['code'])));
nu is mijn vraag of ik uberhaupt wel deze functie kan gebruiken en zo niet, hoe kan ik het dan het beste oplossen?

PS:
de fout:
Code:
Warning: imagettftext() [function.imagettftext]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 809208 is not allowed to access / owned by uid 0 in /customers/ronnieswanink.nl/ronnieswanink.nl/httpd.www/captcha.php on line 12

Probeer het anders eens zo:

PHP:
imagettftext($im, 15, 0, 15, 25, $kleur2, 'arial.ttf', base64_decode(base64_decode($_GET['code'])));

zonder de slash voor arial. In de foutmelding staat namelijk dat je geen toegang hebt tot "/", dus misschien werkt het zo.

dankjewel, het was inderdaad de slash, maar ik kan me ergens herinneren dat die slash ook nog voor een bepaald doel was voor fouten ofzo.. nouja, hartstikke bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan