werkt Windows 98 op mijn PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt, ik heb ze geinstalleerd,:thumb: maar ik heb nog steeds een probleem met mijn geluidsdriver:confused:

Als je pcwizard er op los laat zal je zeker weten er achter komen met welke chipset je te maken hebt. Dit is niet direct afhankelijk van het type moederbord.
De juiste chipsetdrivers kan je dan bij de fabrikant van die chipset weghalen.

heb het zojuist gedownload, momenteel weinig tijd voor mijn 98 pc, zal proberen er eens naar te kijken, toch bedankt:thumb:

het geluid werkt! bedankt!!:thumb::thumb::thumb::thumb:

er staan nog vraagtekens bij:

802.11 WLAN (maar we waren er al achter dat dat niets wordt)
External HDD (WD Elements 640 GB)
PCI Communication Deveice
PCI ethernet Controller

Jawel, tenminste als het een onboard ethernet 'kaart' betreft, dat is bij jou het geval. (het spreekt voor zich dat je voor een 'losse kaart' dan ook aparte drivers zou moeten installeren)

als ik dan de minder stabiele chipsetdriver installeer, krijg ik dan grote problemen?

Waarschijnlijk krijg je helemaal geen problemen.
Jouw hardware zit precies in de overgangsperiode voor wat betreft de chipset driver vandaar dat ik veiligheidshalve eerst de 'oude' driver versie gegeven had. Omdat de ethernetkaart niet goed herkend wordt kun je niet anders dan de nieuwe driver gebruiken.

Mocht je na de installatie nog steeds problemen hebben met de externe HDD zou je de 'generic' USB driver kunnen proberen.
http://www.technical-assistance.co.uk/drivers/nusb33e.exe (deze link lijkt op de link die Crash eerder gegeven had, maar die was voor win98, degene die ik nu geef is voor win98 SE.
To install the drivers
Version 3.x

1. Download the exe file to the desktop
2. Remove ALL drivers for USB flash drives in Device Manager
3. Remove ALL drivers for any USB 2.0 controllers (many have an uninstall option)
4. Remove ALL unknown devices from Device Manager
5. Run the exe file you downloaded, and follow the instructions, rebooting after installation
6. When the computer boots up again, it may detect new USB 2.0 controllers, in which case you may need to reboot again

[edit] Ook een WLAN verbinding moet gewoon mogelijk zijn met win98SE. Is het een 'losse' WLAN kaart dan graag het merk en type van de kaart (802.11 WLAN is dus niet het merk en type) [/edit]

Laatst bewerkt:
Mocht je na de installatie nog steeds problemen hebben met de externe HDD zou je de 'generic' USB driver kunnen proberen.
http://www.technical-assistance.co.uk/drivers/nusb33e.exe (deze link lijkt op de link die Crash eerder gegeven had, maar die was voor win98, degene die ik nu geef is voor win98 SE.
mijn USB stick werkt wel :P, maar ik zal zo eens je andere chipsetdrivers installeren

[edit]Ik zie net dat ik met de link van crash ook al de 98Se drivers heb geïnstalleerd,[/edit]

[edit] Ook een WLAN verbinding moet gewoon mogelijk zijn met win98SE. Is het een 'losse' WLAN kaart dan graag het merk en type van de kaart (802.11 WLAN is dus niet het merk en type) [/edit]

je WL-302 heeft geen drivers voor windows 98 (zie hier )
dat is de site van de fabrikant, die gaan niet verder terug dan win2000

maar misschien vind jij nog drivers voor 98se voor de Sitecom WL-302 (WL-575)

Laatst bewerkt:
ik heb geprobeerd de modemdriver te installeren, maar de installer startte niet op :confused:, toen probeerde ik de chipsetdriver, maar tijdens het installeren verscheen het scherm dat de installatie is afgebroken voordat deze voltooid was :confused:. even later liep de PC HELEMAAL vast:(, en dat iedere keer als ik het probeer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan