• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werktijden en overuren

Status
Niet open voor verdere reacties.
wieter, sorry
betreft aanpassing ivm ma 0:00 tot 6:00
ik heb per ongeluk niet jouw laatste versie aangepast (uit post 18) maar een eerdere versie.
zal ik het nog een keer doen maar met de laatste versie?
of is het al gebeurt?

ps het ziet er gaar uit:thumb:

Kijk, zo gaat het nu altijd met mij.
Ik zit al enkele dagen naar een oplossing te zoeken, om die maandag-uren op 200% te krijgen,
en als ik dan jou oplossing zie, lijkt het allemaal zo logisch.

Bedankt Sylvester, voor de aangereikte oplossing.

Bekijk bijlage Urenreg. met ort1.xlsm

Een paar maanden verder.

Hoi Wieter,

het heeft even geduurd... een paar maandjes proberen en we gebruiken de sheet nu met meerderen en het werkt en we maken er met veel plezier gebruik van.
Er is eigenlijk maar één puntje dat eigenlijk verbetering behoeft: Het ingeven van vrije dagen/verlof/arts etc.
het ingeven gaat gepaard met wat bugs soms en het is me niet helemaal duidelijk waardoor dat komt.
Het ingeven van vrije dagen na het invoeren van de standaarduren geeft problemen en ook kan ik (zonder de blokkering op te heffen) bij bijv. een paar uur vrij een opmerking handmatig erbij plaatsen. Ik haal dan de niet gewerkte uren weg en zou daar graag bij zetten zoiets als: "bezoek tandarts" Deze opmerking die ik er dan bijzet blijft ook bij de volgende maand staan en moet ik dan daar weer weghalen.
Bij een vakantie van een langere periode zou het makkelijk zijn als ik een periode kan invoeren i.p.v. elke dag te moeten invoeren.

Ik heb een paar kleine aanpassingen gemaakt in het script zodat het o.a. bruikbaar werd om met meer personen te gebruiken.
Als ik je de file opstuur, zou je er dan nog eens naar willen kijken?

Alvast bedankt

Groet, Bouke

Dag Bouke,
1. Bugs bij het ingeven van afwezigheden.
Ik ervaar geen problemen bij het gebruik van de knop "Afwezigheid ingeven"
Alles gebeurt zoals ik het verwacht.
Bij het ingeven van een ganse dag verlof, verdwijnen de standaarduren (want je werkt de ganse dag niet).
Bij het ingeven van andere afwezigheden (voor enkele uren), moet je de standaarduren handmatig aanpassen.
In de combobox kan je kiezen uit (ziek, bezoek dokter, bezoek tandarts, enz...), maar je kan in de combobox ook een willekeurige tekst invullen.
Telkens moet je de standaarduren handmatig wijzigen naargelang de uren die je afwezig bent.
Bij elke afwijking van de standaarduren kleurt de regel groen, zodat je dadelijk kan zien waar er afwijkingen waren.

2. Een verlofperiode met begin - en einddatum ingeven.
Dat krijg ik niet voor mekaar.
Alle dagen van een verlofperiode zal je vooraf op blad 2 moeten ingeven.
Maar met de vulgreep lijkt me dat niet onoverkomelijk.
Misschien kunnen anderen die wel voldoende excelkennis hebben, dit voor je oplossen.

Bekijk bijlage Urenreg. met ort1(Nederl).xlsm

In de bijlage van post #27 kan je in de U-form, bij "Kies afwezigheid" een vrije tekst ingeven.
Ik was echter vergeten om op blad 2, bij de gegevensvalidatie in kolom B, ook een vrije tekst te kunnen ingeven.
Hierbij aangepaste bijlage.

Bekijk bijlage Urenreg. met ort1(Nederl).xlsm

Thx Wieter,

Ik ga kijken of ik dat in m'n aangepaste versie kan krijgen.

Maar even voor alle duidelijkheid: Ik ben super blij met deze sheet en gebruik hem met veel plezier :)

Ik houd je op de hoogte.

MvG Bouke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan