• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkuren berekenen overuren / onderuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandenboschjoeri

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2020
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en hopelijk goed terecht gekomen.

Ik zoek iemand die mijn kan helpen met mijn excel werkblad. Voor de meesten hier vrij eenvoudig vermoed ik.

Mijn situatie is: Ik vul maandelijks een excel tabblad in van mijn gepresteerde uren en eventuele verlofuren, ziektedagen.

Het lukt goed om per maand (per tabblad) excel het aantal uren te laten berekenen die er in normale omstandigheden moeten gewerkt worden.

Ik zou graag in een apart tabblad alle info verzamelen per maand van het aantal onderuren, of het aantal overuren om doorheen het werkjaar een overzichtje te behouden. (zie bv. januari 2020)

Ook zou ik graag hebben dat indien per tabblad er onder uren zouden zijn, deze in het rood worden gemarkeerd, en groen als er overuren zouden zijn. Nu heb ik deze gewoon rood gemarkeerd, of groen met het tekst markeer gereedschap, maar ik vermoed dat dit automatisch kan gemaakt worden?

Kan iemand mij helpen met dit bestandje opdat ik de komende maanden netjes verder kan aanvullen voor dit werkjaar?

Alvast bedankt!

https://www.dropbox.com/s/efyso7l07r9qjue/UREN 2020.xlsx?dl=0

Hello,

1) Om de kleur in rood of groen doen te veranderen kan je via Voorwaardelijke Opmaak gaan. Staat in het Start menu.

Ga in de cel staan die je wil aanpassen, bv cel B2 Onderuren voor Januari.
Klik op Voorwaardelijke Opmaak > Nieuwe regel > Alleen cellen opmaken met > Celwaarde > Groter dan > 0 (cijfer nul)
Vervolgens klik op Opmaak en Kies als Lettertype Kleur ROOD.
Verlaat scherm Voorwaardelijke opmaak via OK tot je de cellen ziet.
Nu kan je deze doortrekken voor de andere cellen die eronder staan en dezelfde voorwaarden hebben.
Herhaal alles nu voor bv de cel C2 Overuren voor Januari en kies natuurlijk nu voor de kleur GROEN

2) Om een apart tabblad met alle info te verzamelen per maand van het aantal onderuren, of het aantal overuren,
kan je inderdaad voor het tabblad kiezen die je reeds hebt aangemaakt : TOTAAL SALDO UREN
Om deze cellen zichtbaar te maken,
klik in de sheet op de cel B2 (Onderuren voor Januari) en typ dan =.
Klik vervolgens op de sheet JANUARI en de cel waar de onderuren staan.
Druk daarna op ENTER.

Nu zal je de onderuren zien staan indien deze zijn ingevuld. Herhaal dit een voor een voor de andere cellen in de sheet Totaal Saldo Uren.
Pas nu punt 1) ook toe voor deze cellen.

Laatst bewerkt:
Hallo windjudge,

bedankt alvast voor de info, het lukt aardig.

Nog even een vraag:

In het tabblad "TOTAAL SALDO UREN", is het me gelukt om inderdaad de voorwaardelijke opmaak te doen om de cellen van kleur te voorzien.

Ook kan ik de 2 kolommen bij mekaar optellen.

Hoe krijg ik nu het resultaat bij mekaar, zo als je kan zien sta ik een aantal uren in het rood, doch gewoon 1:02:00 - 13:06:00, lijkt excel niet te kunnen weergeven, ik krijg #### te zien.

Hoe kan ik alsnog negatieve laten tonen (bij voorkeur dat ze dan automatisch rood worden, of desgevallend groen als het overuren zouden zijn?)

Alvast bedankt voor de laatste ingreep!

https://www.dropbox.com/s/efyso7l07r9qjue/UREN 2020.xlsx?dl=0

Je kan bestanden gewoon hier plaatsen.

Negatieve tijden kunnen normaal gesproken niet weergegeven worden in het tijdformaat uu:mm maar is eenvoudig op te lossen als je toch met kleurtjes werkt.

Bijlagen

Hallo bedankt allemaal!

Het is gelukt, en nu kan ik de rest van het werkjaar netjes bijhouden, waarvoor oprechte dank!

Corona Technisch Werkloosheid bij invoegen

Hallo

Ik kom even terug met opnieuw een bijkomende vraag voor mijn uur registratie werkblad. Gezien de corona problemen ben ik ook een aantal dagen technisch werkoos. Kan iemand helpen om ook deze Technisch Werkloosheidsdagen bij in rekening te brengen bij de uurtelling?

Ik loop vast dat hij de dagen niet wil optellen: Ik zou in principe voor de maand maart de 5 dagen (38 uren) werkloosheid moeten kunnen verrekenen.

Bijvoorbeeldde de maand Maart 2020: hoe maak ik de formule voor het aantal TW uren (technisch werloosheidsuren) te berekenen, en hoe beschouw ik deze nu als gelijksgesteld met gewerkte uren (want hier worden dus ongewild ook wel ergens voor vergoed). Zodat de over of onderuren ook nog netjes kloppen?

Alvast bedankt voor de extra hulp (deze periode was helaas niet te voorzien)

Bijlagen

5 dagen 38:00 is dus 7:36 per dag.
In S37:
Code:
=SOM(R37;G37;Q37)+AANTAL.ALS(H3:H32;"TW")*TIJD(7;36;0)

Hallo

Ik ben het ook een beetje aan het proberen met je formule voor april 2020, maar ik loop weer vast. Zou je mogelijks hetzelfde kunnen nakijken voor april 2020? Dan is deze maand hopelijk ook snel opgelost, net zoals je gedaan hebt voor maart 2020.

Alvast bedankt voor de extra hulp!

Bijlagen

Ik heb in tabblad "maart" de formules in J37 en S37 aangepast. Zorg er ook voor dat alle tabbladen dezelfde lay-out hebben.

Bijlagen

Ik heb je bestandje eens onder handen genomen, misschien kan je er iets mee.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan