Western Digital 1TB uitlezen op randapparatuur tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo,

Mijn Humax iHDR5050c, Philips HTS3377 en PS3 hebben een USB aansluiting.
Als ik mijn Western Digital 1TB My Passport Ultra op een van deze apparaten aansluit heb ik helaas niet de mogelijkheid om door mijn media te bladeren.
Het lijkt erop dat de WD niet wordt herkend of niet uitgelezen kan worden.

Het enige wat ik meegeleverd heb is een kabel tbv het verbinden met mijn pc. Dit gaat vlekkeloos.

Heb ik een aparte kabel nodig of moet ik een bepaalde instelling van mijn randapparatuur activeren?

Check even het format van de WD HD. Is deze geformatteerd als NTFS drive dan wordt deze niet herkend.
Alleen FAT wordt gelezen.

Het is NTFS idd.
Als ik hem wil formatteren in Win8.1 heb ik alleen de optie exFAT en diverse clustergroottes.
1) kan ik deze kiezen zo ja welke clustergrootte hanteer ik dan?
2) wat zijn de nadelen om deze NTFS format om te catten naar exFAT (gevolgen voor opslaggrootte? verbindingssnelheid?).

Wat een rampspullen ! (de Humax en die Philips).
Op mijn inmiddels al weer ruim 2 jaar oude Samsung LED TV plug ik net zo makkelijk een NTFS 16 gig flashsdrive, alsmede een 1 TB NTFS WD My passport HDD aan. Beide worden probleemloos gevonden en gelezen.

Hoe zit 't met jouw TV? Kan die ook geen NTFS geformatteerde schijven aan?
Ik vraag mij af wat je nu eigenlijk met dergelijke hardware aan moet (anders dan foto's en een muziek afspelen) als die alleen maar bestanden kan lezen tot 4 giga?

Laatst bewerkt:
Ondingen inderdaad :D.
Mijn Samsung TV is een LE46A85S, met alleen Wiselink aansluiting, maar ook via deze weg wordt de Externe HDD niet herkend.

Laatst bewerkt:
Waarbij de eerlijkheid mij gebiedt te zeggen dat mijn cinemaset (ook van Samsung en ook 2,5 jaar oud) helemaal geen usb poorten heeft, wél 2 (of 3?) hdmi poorten. Maar goed, daarvoor zijn er weer mediaspelers. Wellicht dat voor jou dáár de oplossing zit ? Een mediaspeler kopen? (afhankelijk van budget en opties tussen de 55 euro en de 1 a 2 a 300 euro). Die dingen zijn zo flexibel in hun aansluitingen dat zelfs een roestige spijker met data erop nog werkt (bij wijze van spreken.............. ;) )

Laatst bewerkt:
Denk dat het beter is om het opslagtype (NTFS naar exFAT) te wijzigen van de WD HDD.
Maar weet niet wat de gevolgen daarvan zijn.
Het is niet zozeer bedoeld trouwens om fotos of audio te laden , maar grote videobestanden. Waarschijnlijk loop ik dan tegen de beperking aan van FAT(32) en zal exFAT ook niet worden herkend door mijn tv, pvr of cinemaset.

Toch?

Ja, ik denk dat dat de goedkoopste oplossing is. De exFAT kan theoretisch 4x de grootte van FAT32 aan, dus dan zit je zo rond de 16 gig. Een gemiddelde film van uitstekende kwaliteit (.mkv) is veelal 6 tot 13 gig, dus dat moet gaan lukken, daar waar je met FAT 'veroordeeld' wordt tot .AVI's en tja, wie kijkt er nog (WIL er nog kijken) naar .AVI's?

Laatst bewerkt:
Houd er rekening mee dat de Philips maar een zeer beperkt aantal videoformaten aan kan (wmv, avi, divx en xvid). Dus geen van de modernere formaten als x264, mkv, etc.

Dolle pret.
@ Stanley19 : soms is het misschien wel handig om een oudere auto in te ruilen voor een schonere en moderne versie.................... of met je huidige hardware toch maar gaan voor (uitbreiding met) een medisapelertje (die zijn goed te vergelijken met die roestige spijker..... ;) )

Laatst bewerkt:
Gelukkig heb ik een snelle verbinding en kan ik mijn PS3 inzetten als media server.
Ik stream mijn videobestanden en afbeeldingen nu via mijn pc. De data op mijn externe WD HDD is ook toegankelijk (gekoppeld aan de desktop).
Had proef op de som genomen met een oude usb. Deze werd wel herkend door mijn tv met FAT.
Daarna omgezet naar exFAT en werd deze niet meer herkend. Dus alles blijft zoals het is :D

Thnx voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan