Western Digital 40 Gb te warm?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Western Digital 40 GB 7200 RPM 2 MB cache WD400BB type

Hoi,

Ik heb mn computer meestal gemiddeld altijd aanstaan.
Gisteren draaide mn computer ook al heel lang en op een gegeven moment maakte mn hdd een raar geluid.
Ik dacht eerst dat het de processor fan was, maar die is het niet (fan ff afgekoppeld had geen effect)

De HDD maakte een raar hoog toontje alsof ie langs iets schuurde :s. Ik heb vervolgens de diagnostische tools van Western Digital gedraaid en die trof gelukkig geen fouten aan :).

De harde schijf voelt wel een beetje warm aan maar niet superheet of zo. Het rekje waar mn HDD in zit voelt ook een beetje warm aan.

Is het aanschaffen van een koeler misschien een oplossing tegen dit vreemde probleem?

Is dit een beetje een goede cooler? Zoals op de bijlage staat.

Bijlagen

• spire cooler 1.gif
    spire cooler 1.gif
    12,4 KB · Weergaven: 43
Ik heb dezelfde koeler en temperatuur is ongeveer 7 graden gedaald. Hij is wel redelijk luid. Maar het is goed te doen :)

Die koeler heb ik ook. Ik vind em eerlijk gezegd heel stil. Maar ja, wat wil je als je het geluid van een TT Volcano7+ koeler bent gewend voor een cpu...

Jammer dat de winkels pas dinsdag weer open zijn :( maar dan zal ik de cooler wel even kopen.

Hij mag best wel wat kabaal maken. Dan hoork dat schuurgeluid van me hdd iig niet meer :) (is niet goed natuurlijk maar zit tich nog 2 jaar garantie op dus )

Gewoon een stille fan in de buurt van je HDD hangen, heb je geen dure HDD-koeler voor nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan