western digital 500gig doet het niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

meiss1992

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
heyhey allemaal,

ik heb sinds een half jaar een western digital externe harde schijf van 500 gig.
had hiervoor een hp550 laptop en daar werkte hij uitstekend op, heb sinds 2 weken een asus laptop en nu doet hij hiet niet.

- normaal maakte hij een zoemend geluid en nu helemaal niet!
- het groene lampje brand wel gewoon.
- mijn laptop vind hem helemaal niet, en maakt ook niet het geluidje wat hij normaal maakt als ik wat aansluit via een USB aansluiting
- het is een externe hardeschijf met een apparte voeding.
- heb ook het programma 'getdataback' gedownload maar die ziet de schijf ook niet.

heb al wel flink gegoogled maar kan daar niet echt wijzer uitworden. verder heb ik ook niet erg veel verstand van dit soort dingen.

ook heb ik gelezen over bedrijven die dit kunnen maken maar dit kost mij 550,- euro en dat is geld wat is niet heb...

ik hoop dat ik dit topic goed geplaats is en dat jullie mij kunnen helpen, want er staan echt hele belangrijke documenten en foto's op!

groetjes

Hoi,

Geen leuke mededeling ... ik heb ook een externe WD met 500 Gig. Exact hetzelfde verhaal. Hij is dus daar de filistijnen en ik ben ook een groot deel van de data erop kwijt. Hij was zo'n drie, drie en een half jaar oud.

Hoi,

Geen leuke mededeling ... ik heb ook een externe WD met 500 Gig. Exact hetzelfde verhaal. Hij is dus daar de filistijnen en ik ben ook een groot deel van de data erop kwijt. Hij was zo'n drie, drie en een half jaar oud.

je zegt: ik ben ook een groot deel van de data erop kwijt.

dit betekent dus dat je wel wat hebt kunnen redden? en ik heb nog 1.5 jaar garantie maar denk dat k dan gewoon een nieuwe toegestuurd krijg? en toch al mijn data kwijt ben?

sorry voor de vele vragen maar heb hier weinig verstand van... pff

Kijk eens op www.kieskeurig.nl Western digital 500 gb..

Gaat om de adapters ,die geleverd zijn.en snel stuk gaan..
Dus als het lampje van de voeding niet brand,even doormeten.
Anders nieuwe adapter. Garantie?
Had u op de oude niet een stuurprogramma?
Probeer ,als het kan,weer op de oude aan te sluiten,voor test.

Laatst bewerkt:
Kijk eens op www.kieskeurig.nl Western digital 500 gb..

Gaat om de adapters ,die geleverd zijn.en snel stuk gaan..
Dus als het lampje van de voeding niet brand,even doormeten.
Anders nieuwe adapter. Garantie?

het lampje in de voeding brand wel, en sluit ik em aan op de Harde schijf gaat daar ook een lampje branden..

ik heb nog 1.5 jaar garantie

je zegt: ik ben ook een groot deel van de data erop kwijt.

dit betekent dus dat je wel wat hebt kunnen redden? en ik heb nog 1.5 jaar garantie maar denk dat k dan gewoon een nieuwe toegestuurd krijg? en toch al mijn data kwijt ben?

sorry voor de vele vragen maar heb hier weinig verstand van... pff

Hoi,

Nee, ik krijg niets meer van de drie partities af.
En wat @wanderer betreft: je geeft aan dat het lampje brandt. En dat betekent dat hij wel voeding krijgt.
Ga er mee naar de leverancier om dat evt. uit te laten testen. Maar ik ben er vrijwel zeker van dat het ook bij jou niet aan die voeding ligt.

Waar zit bij hem dan het verschil in de pc,s?
Moet toch iets zijn?
Ik kan ook niet een gewone HD zomaar in een andere hangen,omdat de gegevens op de HD , bij de nieuwe anders zijn.

Waar zit bij hem dan het verschil in de pc,s?
Moet toch iets zijn?
Ik kan ook niet een gewone HD zomaar in een andere hangen,omdat de gegevens op de HD , bij de nieuwe anders zijn.

Ik heb zelf zo'n ding in gebruik gehad :confused:
Hij heeft altijd gewerkt, zowel onder XP als Vista en ik hoefde daar helemaal geen drivers voor de downloaden of wat dan ook.
De standaard beschikbare in deze twee Windowsversies voldoen gewoon en die WD wordt direct gedetecteerd met naam en toenaam ... !!!
Alleen onder Windows98 moest apart een driver worden geïnstalleerd.
Praat je nou uit eigen ervaring met deze externe harde schijf of gok jij maar .... ?!?!?!

Ik heb zelf een Freecom staan.
daar moet ik een cd-rom laten laden.
Vandaar.
De rest heb ik van google vandaan. Dus ook kieskeurig met de adapter.

het lampje in de voeding brand wel, en sluit ik em aan op de Harde schijf gaat daar ook een lampje branden..

ik heb nog 1.5 jaar garantie

Hoi,

Probeer hem nog eens uit op weer een of meer andere pc's of laptops.
Werkt het daar ook niet meer, dan geef ik je weinig kans.
Werkt hij op alle andere pc's laptops wél, dan zou je de USB-apparaten uit apparaatbeheer (Configuratiescherm) van je Asus kunnen verwijderen (zorgen dat er niks op die poortjes is aangesloten). Na een herstart van je laptop wordt deze hardware direct weer gedetecteerd en de drivers geladen.

Ik heb zelf een Freecom staan.
daar moet ik een cd-rom laten laden.
Vandaar.
De rest heb ik van google vandaan. Dus ook kieskeurig met de adapter.

Tja ... jij geeft een algemene link naar Kieskeurig en laat de constatering van defecte voedingen gemakshalve aan TS over.
Ik heb even de moeite genomen om te controleren of jou bewering wat betreft de voeding van Western Digital externe harde schijven in de reviews bij Kieskeurig klopt ......
Vraag: geef TS even de extacte vermelding van die slechte voedingen graag ..... enne: één vermelding van een gebruiker maakt nog niet dat dat een significant probleem zou zijn voor dit merk ...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Probeer hem nog eens uit op weer een of meer andere pc's of laptops.
Werkt het daar ook niet meer, dan geef ik je weinig kans.
Werkt hij op alle andere pc's laptops wél, dan zou je de USB-apparaten uit apparaatbeheer (Configuratiescherm) van je Asus kunnen verwijderen (zorgen dat er niks op die poortjes is aangesloten). Na een herstart van je laptop wordt deze hardware direct weer gedetecteerd en de drivers geladen.

mmm moet k es ff kijken bij wie ik dat kan doen.. maar ga ik zeker proberen!

thanks!

heyhey allemaal!

bedankt voor de goede hulp! het was mijn behuizing die kapot was en heb nu een nieuwe gekocht!

thanks!

ja het printplaatje(?) was doorgebrand, en toen ik daar over na ging denken, was hij de laatste keer dat ik hem gebruikt had echt heel warm, kon hem ook bijna niet vast houden.[/QUOTE

Het printje van de HD? of in je behuizing?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan