Western Digital Externe HD is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hankaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2010
Ik heb enkele weken geleden een externe HDD van western digital. Aanvankelijk liep alles gesmeerd, en de eerste back-up was snel gemaakt.

De laatste week haalt de harde schijf meestal enkel snelheden van ver onder de 1mb/sec.

De harddisk is een Western Digital Elements Desktop (1,5 GB) met productnummer WDBAAU0015HBK.
Ik heb een laptop van Toshiba, Satellite L500D met windows 7 (32 bits), de harddisk is aangesloten om een USB 2.0 poort.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem aan kan liggen?

ik neem aan dat je 1.5TB bedoelt en dat je een kort (of meegeleverde) kabel gebruikt.

probeer dit:

1 ga naar device manager (apparaatbeheer) in configuratiescherm.
2 navigeer naar je aangesloten externe hardeschijf en klik rechts op deze waarna je op eigenschappen drukt.
3 in 1 van deze tabbladen zal je moeten kunnen vinden optimize for performance ofzoiets dergelijks.
4 als je dit doet vergeet dan niet safely remove te gebruiken voordat je de hardeschijf disconnect. hier meer info:http://social.microsoft.com/Forums/en/whshardware/thread/d522575c-7480-451d-8f60-ee886477b16f

edit: ik neem ook aan dat de power cable in een stopcontact zit :P

ben op vakantie vooor de komende week

Laatst bewerkt:
nog steeds niet

Ik heb je instructies opgevolgd en uitgevoerd, maar ik ben bang dat het niet geholpen heeft. HD tune geeft nog steeds een gemiddelde snelheid van 1.8 MB/s, wat me toch wat mager lijkt voor praktisch gebruik.

Iemand nog een idee waar dit aan liggen kan? Anders wordt het misschien tijd dat ik gebruik maak van m'n garantie.

ps. de adapter is aangesloten

ben terug van vakantie heb nog wat gegoogled en vond een hele hoop mensen met dit probleem zonder oplossing. denk zelf dat het het handigste is als je terug gaat naar de winkel. daar kunnen ze je wel een andere geven(lijkt mij ook gelijk een ander dan WD want anders heb je de kans dat je er weer tegen aan loopt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan