Western Digital

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fat_Tony

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
246
Hallo,

ik heb sinds kort een nieuwe harde schijf gekocht omdat mijn ouwe het opgaf. Een 80 Gb western digital

WD 80 GB UDMA100 7200RPM 2MB Cache.

Deze heb ik erin geprikt ( amd athlon 568 Mhz, 128 mb) en via de bios gekeken, en hij staat erbij (WD800).

Dus geprobeerd windows te installeren. Eff twee partities gemaakt en op de C schijf die 25 Gb is windows geinstalleerd.

Maar nadat hij het voor 100% heeft geformatteerd(C schijf) zegt het dat het niet kan formatteren omdat het iets met sci te maken heeft. "Schakel de SCI aparaten uit" en "Installeer windows op een andere partitie, deze is mogelijk beschadigd".

Ik heb toen de computer opnieuw opgestart en op F6 gedrukt bij het laden van de windows cd, om een niet sci raid bestuurprogramma te installeren.

En op een gegeven moment vraagt het om een installatie diskette van de apparaat voor massaopslag. Ik heb geen diskette bijgekregen en ik kan nergens een driver of iets vinden voor de harde schijf.

Weet iemand wat het probleem is, jullie zouden me echt kunnen helpen.

Alvast bedankt.
 
harde schijf opnieuw formatteren en NIET op f6 drukken.
gewoon windows zijn werk laten doen.
 
hoe bedoel je,

ik heb windows al drie keer zijn werk laten doen. Telkens deze waarschuwing.

Is het niet iets met de bios of drivers?
 
Jij schrijft in jou bericht dat je op F6 drukt. of lees ik het nu helemaal verkeerd.:eek:

Zorg dat je kunt opstarten vanaf cdrom.
Stop je cd van xp er in en start dan de computer op.
Dan kun je kiezen voor opstarten vanaf cd, dit doe je.
Dan kun je op een gegeven moment opgeven dat je de partitie waar windows opstaat kunt verwijderen.
Dit doe je en dan ga jet het opnieuw formatteren en installeren.
Tijdens het installeren blijf je van de knopjes af.
Laat xp zijn werk doen.
Dan gaat het goed.
 
De harde schijf is leeg zo heb ik het ook gekocht er staat geen windows op en er stond geen windows op.

Ik liet windows zijn werk doen( niet op F6 gedrukt) en het zij na het formatteren dat de harde schijf niet goed is aangesloten of dat het beschadigd is of dat ik de sci adapters moet uitschakelen.

Daarna starte ik de computer opnieuw op en drukte op F6 waarna het allerlei dingen installeerde en op een gegeven moment vraagt het om een installatie diskette van een aparaat( de harde schijf) de diskette heb ik niet bijgekregen.
 
He gasten,

ik moest een opstart diskette maken van dat programma "Data Lifeguard Tools". Gewoon de programma opstarten en een lege diskette en binnen een minuut klaar.

Deze start je op en hij formateert snel je harde schijf voor je en zorgt dat de computer het herkent.

Het is dus gelukt, dank jullie wel.
 
Graag gedaan en suc6 :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan