Wga

Status
Niet open voor verdere reacties.

annet67

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
6
Hallo,
Ik ben de dupe geworden van een oplichter, ik had goede vertrouwen in iemand en die vertrouwen blijkt ongegrond te zijn. ik werk nu ongeveer een half jaar op deze pc, en sinds een paar dagen krijg ik steeds melding na de laatste update dat deze versie van xp pro dat die dus niet legaal is.
Ik heb wel nog een xp home versie liggen waarvan ik wel weet dat die echt legaal is maar kan ik die gewoon installeren zonder te formatteren en deze illegale versie eraf halen?
Of moet ik nu echt alles eraf halen ( ben wel erg blond op het gebied van computers ) en xp er weer op laten zetten?
Let wel ik zelf heb deze illegale versie er niet op gezet en ik wil dit ook niet.
Ook mijn monitor blijft zwart en dus graag advies wat ik het beste nu kan doen.
Ik wil liever niet vista op mijn computer, lees/hoor daar teveel nare en slechte dingen over, ik wil dus gewoon weer een legale versie van xp erop.
 
Hoe kom je aan die XP / waar komt deze vandaan / wat voor soort XP is het -> een 'dure' retailversie of is íe overgebleven van een pc die je niet meer hebt?
 
Laatst bewerkt:
Dat is de home versie van xp, en die staat nog op me oude pc die ik nog boven heb staan
 
Oké, helder.

Nee / ja, kun je die versie naast de huidige Profversie gaan installeren.

Nee : als je maar één harde schijf in je machine hebt en die is ook niet opgedeeld in aparte partities (D : E: F: G: H: of iets dergelijks) dan ontkom je er niet aan om de home versie tijdens de installatie de hdd te laten formatteren. Daarbij komt dan ook nog eens het probleem dat het een versie is die met die 'oude' machine is meegeleverd indertijd. Dit betekent dat 'ie alleen voor die machine geldt en op die machine geïnstalleerd mag zijn.
Dat betekent weer dat je na de installatie (want die gaat prima verlopen) voor 99,99% problemen gaat krijgen met de activering van die versie. Microsoft zal namelijk vaststellen dat de versie gekoppeld is aan de oude machine. Dit los je alleen op door een beetje te "liegen". Je zal dan Microsoft moeten bellen om die oude XP aan de gang te krijgen. Het 'leugentje' zal dan moeten zijn dat het moederbord van die oude pc kapot is gegaan en dat je een nieuw moederobrd hebt laten plaatsen in die oude pc.

Ja: als de nieuwe machine 2 of meer harddisks en / of partities bevat. Dan kun je een zogenaamde dualboot verkrijgen na de installatie van die Home edition. Dit betekent dat je bij het opstarten van de pc de vraag krijgt voorgelegd welke versie je wilt starten: Prof of Home.
Echter, ook bij ja krijg je het in de vorige alinea staande activeringsprobleem met eventueel bijbehorend leugentje richting Microsoft.

Als je eenmaal van Microsoft een activeringscode voor de Home versie op de 'nieuwe' machine hebt gekregen is vanaf dát moment de Home edition aan de hardware van de 'nieuwere' machine gekoppeld.
 
Laatst bewerkt:
Ontzettend bedankt, het is me duidelijk.
Dat wist ik dus niet dat xp altijd aan 1 computer vastzitten en niet op andere pc's kunnen worden gezet.
Blond he

Maar goed enorm bedankt weet nu meer wat ik moet doen

Alleen nog 1 dingetje ik lees dit;
De laatste tijd had/hebben veel mensen last van de “Windows Genuine Advantage Notifications”, deze zogenaamde WGA door Microsoft bedacht als wapen tegen de veel voorkomende illigale copiën die de mensen gebruiken.
Aangezien er ook mensen zijn met legale versies van Windows XP die als er geupdate moet worden deze melding krijgen, is het zeker handig om de WGA uit te schakelen, zodat men “normaal” kan updaten.
op deze site; http://www.helpmij.nl/forum/register.php?hr=ja
maar zou dat echt zijn? Want als dat zo is vindt ik het heel raar dat ook mensen met legale versies dit probleem hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou simpelweg de leugen om best-wil-truuk gebruiken.
Bij mijn vorige berichten ging ik er vanuit dat de Home versie een zogenaamde 'OEM' versie betreft die op de machine is meegeleverd indertijd. Zo ja, dan blijft mijn verhaal over het activeren overeind, zo nee en betrof / betreft het een zogenaamde hele dure 'retailversie', los door jou gekocht in een winkel (zonder pc), dan kan je die versie overal en op elke andere volgende pc installeren, zo ook op die waarop je het nu van plan bent, zolang die Home Edition maar op 1 pc geïnstalleerd staat.
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook geheel legaal kunt doen:

Ga naar de site van Microsoft en download daar Windows 7 (build 7100).
Deze kun je tot volgend jaar juni gebruiken.

Het is een Engelse versie maar er zijn taalpakketten zat te vinden op internet om er Nederlands van te maken.

Als het volgend jaar juni is, dan weet je of je W7 wilt houden (en dus kopen) of niet.
Je kunt dan altijd nog terug naar XP.
Misschien heb je tegen die tijd wel een compleet nieuwe pc, zodat die kwestie dan ook niet meer speelt.
 
Ben helaas nog niets opgeschoten, langzaam wordt ik zo gefrusteerd door dit probleem wat door die oplichter me is aangedaan.
Sta op het punt om alles te vergeten en hopen dat de illegale versie nog blijft werken zonder teveel lastigheden. Maar ik vindt dit ver van leuk. Het bezorgt me een flinke hoofdpijn
Het grote probleem is dat ik van mensen hoor dat vista weigert te werken met programma's die hun hebben geprobeerd, en ik werk ook dagelijks met diezelfde programma's
Vandaar dat ik niet het risico kan veroorloven dat zelf uit te proberen. En ook om die reden niet naar een winkel als dixons kan.
En de andere enige computer winkel, wel die ik vertoruw niet volledig meer want juist de voormalige eigenaar is degene die me belazerd heeft en me met dit probleem heeft opgezadeld. Toch heb ik een offerte aangevraagt, maar daar doen ze al dagen over.
 
@l104693

10 augustus 2009 bij ons geregistreerd....dus ook akkoord met de regels van Helpmij.nl
Hoi je daar dan ook aan.
 
Ben helaas nog niets opgeschoten, langzaam wordt ik zo gefrusteerd door dit probleem wat door die oplichter me is aangedaan.
Sta op het punt om alles te vergeten en hopen dat de illegale versie nog blijft werken zonder teveel lastigheden. Maar ik vindt dit ver van leuk. Het bezorgt me een flinke hoofdpijn
Het grote probleem is dat ik van mensen hoor dat vista weigert te werken met programma's die hun hebben geprobeerd, en ik werk ook dagelijks met diezelfde programma's
Vandaar dat ik niet het risico kan veroorloven dat zelf uit te proberen. En ook om die reden niet naar een winkel als dixons kan.
En de andere enige computer winkel, wel die ik vertoruw niet volledig meer want juist de voormalige eigenaar is degene die me belazerd heeft en me met dit probleem heeft opgezadeld. Toch heb ik een offerte aangevraagt, maar daar doen ze al dagen over.

Draai je nu nog steeds XP of inmiddels al Vista?
 
Opgelost

Ik heb gisteren nog gegoogled en het probleem is opgelost.
Zo bedankt voor al jullie hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan