What's the problem

Status
Niet open voor verdere reacties.

geus003

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2004
Berichten
8
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een NEC 2500A DVD brander geïnstalleerd. En hiermee vrijdagavond 4 dvd's gebrand. Vervolgens start ik zaterdagochtend de boel op en na de 1e drie dos schermen, gaat alles op zwart. Reset geeft exact hetzelfde resultaat

Ik zie mijn geheugen oplopen, hij ziet mijn HDD en mijn BIOS kan ik ook nog bereiken.

De XP Prof cd werkt niet, ook bij een boot flop stopt de de disk drive na een seconde of 20 laden.

Wat zou het probleem kunnen zijn.

Mijn config:
Quantum Fireball LM, 30.0Gb, 7200rpm
AMD Athlon Thunderbird 900 Mhz, SocketA
Asus A7V, SocketA, AMD Thunderbird mainboard
Asus AGP-V7100 GeForce2, 32Mb SDRAM MX, TVout
CoolerMaster CPU Cooler Pentium II / AMD Athlon
NEC 2500A DVD Writer
Dimm 128Mb SDram PC133, 133Mhz, ongebufferd
Kingston Dimm, 256Mb SDram PC133, ongebufferd
 
Opstarten middels herhaaldelijk F8 indrukken (veilige modus) en dan kiezen voor opstarten met laatst bekende goed werkende instellingen.
 
already done

Heb ik natuurlijk ook al diverse keren geprobeerd.
Ik selecteer dan XP prof en alles staat stil.

Werkt dus ook niet.
 
Welkom op Helpmij!

Het probleem lijkt begonnen te zijn na het aansluiten van de DVD brander. Je zou kunnen proberen om daar de kabels uit te trekken en dan te kijken of hij wel doorloopt.
 
En gaat het wel goed als je de brander afkoppeld?
 
dan niet opstarten met "laatst bekende...." maar de veilige modus door laten lopen......... ?


enne,
als je niet aangeeft wat je al hebt geprobeerd, dan kun je natuurlijk antwoorden / oplossingen verwachten zoals in mijn vorige EN dit bericht...........!
 
Sorry sorry, ik heb inderdaad ook al de dvd brander losgekoppeled en opgestart en de dvd rom vervolgens losgekoppeld en opgestart.

Geeft exact het zelfde resultaat. Hij wil gewoon niet doorstarten, na een paar seconden staat alles stil.
 
...... en de veilige modus gewoon door laten lopen met "zo min mogelijk".......... heb je ook al geprobeerd ?
 
De xp pro cd werkt niet zeg je. Wat krijg je te zien dan? Evt. foutmelding. Of loopt die ook gewoon vast.

Misschien iets in het Bios veranderd? Dan default settings aanklikken (dan krijg je de fabrieksinstellingen weer).

Of ALLES, behalve de videokaart tegelijk afkoppelen en de apparaten 1 voor 1 aansluiten en kijken wanneer het weer fout gaat. Dan kun je de eventuele boosdoener eruit halen.

Anders houd het voor mij hier op en hoop ik dat de anderen nog ideeen hebben.:)
 
Laatst bewerkt:
Kan het zijn dat het moederboard het begeven heeft??

Wat zijn daar dan de kenmerken van als t'ie het heeft begeven?
 
De xp pro cd werkt niet zeg je. Wat krijg je te zien dan? Evt. foutmelding. Of loop die ook gewoon vast.

De dvd-rom begint niet eens met opstarten.
 
En je hebt wel de bootvolgorde in het Bios aangepast dat hij van cdrom moet starten? (en ook de juiste drive, speler of brander)
 
yep, diverse mogelijkheden in de bios geprobeerd.

Via dvd-rom en daar de cd in plaatsen en ook via de dvd-brander en daar de cd in proberen.

Ook via flop.

Alles geeft hetzelfde resultaat.
 
als je een beetje een moderne pc / bios hebt, dan zou de bootsequence m.i. niet eens veel uit hoeven te maken, nieuwer bios is redelijk intelligent en "kijkt" of er van bootsequence 1 opgestart kan worden. Als dat niet kan dan "kijkt" het bios naar nummer 2 enz.
 
Oei, ik was mijin bericht aan het typen toen jij je laatste bericht typte.

Ja, je zou bijna aan een overleden mobo gaan denken........

een bootsectorvirus zou ook denkbaar zijn, ware het niet dat ook je diskdrive stopt met werken........

Terug naar het mogelijk overleden mobo ?
 
Ik heb helaas geen idee wat de kenmerken zijn van een kapot moederboard. Lijkt me eigenlijk dat hij dan helemaal niets meer doet, maar dat zal er ook best aan liggen WAT er precies kapot is.

Maar waarom denk je dat? Ging het niet goed met de brander installeren? Of omdat niets het nu meer doet.
 
brander installeren is tegenwoordig fluitje van een cent. Je hoeft geen eens drivers te installeren. Ook het branden ging meteen oké.

Wat ik echter nog niet heb gedaan is mijn bios op fabrieksinstellingen ingesteld. Dat zal ik straks ff proberen.
 
Als ook dat niet mocht helpen, koppen dan de brander eens los en kijk of het probleem zich dan nog voor doet.
 
@Darkzen, was al door M@rio EN mij geopperd. ;) Beetje erg veel van het goede:D En het heeft trouwens ook niet geholpen.
 
Alles zoemt weer als een zonnetje

Ik heb gisteravond de hele kast leeg gehaald, m.u.v. processor, Mobo en video kaart en ben langzaam gaan opbouwen.

Vrij snel daarna kon ik XP weer herinstalleren (en bij de 3e keer was het raak). Hij slikte de reboot en maakte de installatie af.

De config zoemt weer als een zonnetje.

Hierbij mijn hartelijke dank voor al jullie reactie's.

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan