DarkFeather
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2004
Ik heb een script die z'n tekst uit een tekstbestandje haalt. Het tekst bestandje staat uit een nummer (=$t), gevolgd door | (voor de explode), en dan de tekst (=$tekst).
Ik wil dat de loop het volgende doet:
Als hij het hele bestand heeft doorgezocht dat hij dan het nummer (=$t) min 1 doet en dan opnieuw begint te zoeken. $regels is het aantal regels in het tekstbestand. Ik had zelf het onderstaande, maar dat werkt niet goed. Hoe krijg ik het werkend???
Ik had zelf dit:
Het werkt prima als $t in het bestand staat, maar als $t er niet in staat moet er dus $t - 1 en dan opnieuw het bestand doorzoeken. En als die er niet in staat dan weer $t - 1 en opnieuw zoeken enz...
Ik wil dat de loop het volgende doet:
Als hij het hele bestand heeft doorgezocht dat hij dan het nummer (=$t) min 1 doet en dan opnieuw begint te zoeken. $regels is het aantal regels in het tekstbestand. Ik had zelf het onderstaande, maar dat werkt niet goed. Hoe krijg ik het werkend???
Ik had zelf dit:
PHP:
$bestand = fopen("tekst.txt", "r");
while ($i <= $regels)
{
$buffer = fgets($bestand);
list($nummer,$tekst) = explode("|",$buffer);
if($nummer == $t){
echo $tekst;
break;
}
else
{
if ($i == $regels)
{
$t = $t - 1;
$i = 0;
}
$i++;
}
}
fclose($bestand);
Het werkt prima als $t in het bestand staat, maar als $t er niet in staat moet er dus $t - 1 en dan opnieuw het bestand doorzoeken. En als die er niet in staat dan weer $t - 1 en opnieuw zoeken enz...
Laatst bewerkt: