whois gegevens onzichtbaar maken bij een check bij domein.pagina.nl b.v.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn adresgegevens niet meer online komen als iemand een check doet bij een whois op domein.pagina.nl b.v.? Ik ben daar niet zo blij mee dat dit open en blood op internet staat namelijk.

Beste Erwin,

De NAW - gegevens van een domeinhouder kunnen inderdaad via het internet worden opgevraagd door een WHOIS. Deze gegevens worden door de WHOIS-website opgehaald bij het SIDN (stichting internet domeinnamen nederland). De gegevens vallen onder het openbare deel van SIDN. Wettelijk is hier niets aan te doen gezien het feit dit binnen het bereik van het internationaal recht valt.

Echter zou je als domeinhouder een Opt-Out verzoek kunnen indien om de persoonlijke gegevens te laten vervangen door de gegevens van de deelnemer (hosting provider c.q. registrant). Meer informatie over een opt-out verzoek vind je op de website van SIDN via de volgende link: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,4263,11,0,,Opt-out-verzoeken.html

Waar moet ik dat verzoek indienen, er staat in die link nergens een link om dat aan te vragen, of ik moet wat over het hoofd hebben gezien.

je moet een brief / e-mail schrijven en deze naar je provider opsturen.
Met provider bedoel ik, waar je je domeinnaam hebt geregistreerd, zij moeten het dan naar SIDN opsturen en krijg jij binnen 3 weken een uitslag.

Stukje over de procedure

De procedure
Het opt-out verzoek is mogelijk op grond van artikel 22.3 van de ‘Algemene voorwaarden voor .nl-domeinnaamhouders'. De domeinnaamhouder of –aanvrager dient een met redenen omkleed verzoek in bij de deelnemer. Deze zal dit verzoek direct doorsturen naar SIDN. Binnen drie weken na ontvangst van het verzoek neemt SIDN een besluit. SIDN stelt de (aanstaande) houder rechtstreeks en/of via de deelnemer op de hoogte van dit besluit.

je moet een brief / e-mail schrijven en deze naar je provider opsturen.
Met provider bedoel ik, waar je je domeinnaam hebt geregistreerd, zij moeten het dan naar SIDN opsturen en krijg jij binnen 3 weken een uitslag.

Ok, dank. Ga ik daar achter aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan