Wi-Fi aan als de pc uit is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

optieklops

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Als ik mijn computer op Stand-by zet, gaat ook het internet uit. Is er een manier waarmee ik mijn draadloos internet aan kan laten staan, terwijl mijn computer op Stand-by staat?
Bij voorbaat dank!

Hoe bedoel je dat?
Gaat je internet signaal uit als je je computer op stand-by zet?
En dan bedoel je AL het internet signaal, ook naar andere computers? :confused:

Ik wil graag downloaden met de pc op stand-by; minder energie en geen lawaai. Als ik mijn computer op stand-by zet gaat idd het internet signaal uit.

Dat zou inderdaad mooi zijn. Maar Stand0By wil zeggen dat de computer zo goed als uit staat. Bijna alle functies zijn uitgeschakeld. Om te downloaden zal je processor en de harde schijf toch moeten functioneren. Dat doen ze niet in Stand-By. Dus ik heb zo'n vermoeden dat het lastig gaat worden. Hoewel je bij sommige computers het energie-beleid voor een groot gedeelte zelf kunt bepalen. Daar benik niet in thuis.
Succes.
Martin

Volgens mij moet het mogelijk zijn... Weet iemand of dit mogelijk is en hoe?
Bedankt voor de reacties!

Nee hoor is niet mogelijk. Oplossing: NAS kopen met downloadmogelijkheden. gebruikt veel minder stroom en je hebt er ook nog eens een leuk opslag apparaat bij.

Standby heeft een 5 tal mogelijk heden

S0 (geen standby, dit is de "aan stand" van je pc)
S1 Processor verwerkt geen opdrachten meer, verder staat alles gewoon te draaien
S2 Processor staat helemaal uit verder staat alles te draaien
S3 Suspend to ram. alle processen worden in het ram opgeslagen, verder word overal de spanning afgehaald
S4 Suspend to disk, Alles word opgeslagen op de harde schijf en de machine word afgesloten
S5 alles word uitgezet behalve USB en Netwerkkaart (bedraad)

het vervelende van downloaden is dat de processor zo af en toe een opdracht moet verwerken..... dus nee, Standby is niet handig tijdens downloaden

om stroom te besparen zou je kunnen kijken naar een hardwareprofiel te maken waarin alleen de hardware enabled is die je nodig hebt om te downloaden. Je monitor uitzetten is dan het enige wat je nog kan doen om stroom te besparen.

Voor de geluidsproductie zou je kunnen kijken naar een manier om je fans te regelen zodat die minimaal draaien (downloaden heeft niet zoveel nodig)

Anders moet je naar een oplossing zoals zaagmans aangeeft

Laatst bewerkt:
Allen bedankt voor de reacties en moeite.
Ik las ergens op internet dat je wél het internet aan kan laten zonder te downloaden. Is dit dan wel mogelijk?

Dat laatste moet je even wat meer uitleggen want het internet blijft altijd aan (mag ik hopen voor de wereld economie) ook als jij je pc uitzet

Ik bedoel dat mijn computer ook internetverbinding krijgt via mijn router. Maar dat is natuurlijk zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan