Wi-fi heeft geen geldige IP-configuratie

Dag lady,
As je het modem goed heb ingesteld dan zie je als je verbinding wilt maken met het wifi dan klik je op de ssid naam van je router vult je ww in en wifi zou dan werken. het gast wifi werkt wel?
kijk eens bij het gast wifi onder eigenschappen naar de DHCP instelling staat deze op automatisch?
DHCP wordt normaal geregeld door het modem heb je misschien nog een router ertussen?
of is e ssid naam verborgen
.
Om DHCP-instellingen bij Ziggo aan te passen, moet je inloggen op het beheerscherm van je Ziggo ConnectBox via de webbrowser (meestal op 192.168.178.1) in plaats van de SmartWifi app. Je kunt hier dan de DHCP-serverfunctie in- of uitschakelen, of het bereik aanpassen, wat niet zichtbaar is in de app.

Stappen om DHCP aan te passen in de Ziggo ConnectBox:
  1. Open een webbrowser: op een computer of mobiel apparaat dat verbonden is met je Ziggo netwerk.

2. Voer het IP-adres van je router in: in de adresbalk. Dit is meestal het lokale IP-adres 192.168.178.1.

3. Log in: met de gebruikersnaam en het wachtwoord van je router. Deze vind je vaak op een sticker op het modem of in je accountgegevens bij Ziggo.
  4. Navigeer naar de netwerkinstellingen: (zoals LAN of Geavanceerde instellingen) om de DHCP-serverfuncties te vinden. De precieze benaming kan variëren, maar zoek naar opties als "DHCP-server" of "DHCP-bereik".

5. Pas de instellingen aan: naar wens. Dit kan het in- of uitschakelen van de DHCP-server zijn, of het aanpassen van het IP-adresbereik dat automatisch wordt toegewezen.
  6. Sla de wijzigingen op. Je kunt de veranderingen dan terugvinden op het modem, maar niet in de SmartWifi app.
Ik weet niet of alles goed staat

Bijlagen

@ lady
Zie fysiek adres kan zijn dat je je modem moet resetten dit geeft weer toegang tot je modem en kun je nagaan of de fysieke adressen uit het modem zijn verdwenen kijk op de site van ziggo hoe je je modem kan resetten, wel eerst controleren of je de sidd naam en wachtwoorden van zigo heb.
Staat op de stikker en het kaartje.
Groetjes Ben

@ lady
Zie fysiek adres kan zijn dat je je modem moet resetten dit geeft weer toegang tot je modem en kun je nagaan of de fysieke adressen uit het modem zijn verdwenen kijk op de site van ziggo hoe je je modem kan resetten, wel eerst controleren of je de sidd naam en wachtwoorden van zigo heb.
Staat op de stikker en het kaartje.
Groetjes Ben
Modem heb ik al een paar keer een harde reset gegeven, helpt helemaal niets. Ik heb al eerder zelfs een nieuwe installatie gedaan van Win10, helpt ook niks.

Dan weet ik het ook niet, kan zijn dat je modem door ziggo moet worden hersteld.

Das raar, want alles doet het verder, met mijn smartphone heb ik wel gewoon de normale verbinding

Welk wifi adres heeft je smartphone??
Is het deze Ziggo7EBA52F en deze kun je niet zien als je verbinding wilt maken met je laptop. Zie je die dan niet op je laptop?

@lady42 welk ziggo modem gebruik jij, type staat onderop het modem.
De ziggo router is de enigste router in jouw netwerk?
Als ziggo de enigste router is kun je dan wel in de router komen?
Zo ja kun je dan een plaatje hier plaatsen van hoe de dhcp instellingen staan en kun je in de firewal van de router alles uitschakelen behalve het eerste vinkje van ipv4 en van ipv6

Beste is om voor IPv4 en (indien aanwezig) IPv6 alleen 'Firewall beveiliging' ingeschakeld te laten en de andere opties uit te schakelen, deze blokkeren soms ten onrechte verbindingen.

Terug
Bovenaan Onderaan