Wi-Fi Problems.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hatrickk

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2013
Hallo iedereen.

mijn internet valt steeds uit om de zoveel uuren.
We hebben een nieuwe router gekocht. ( valt nog steeds uit)
gebeld naar onze internet provider, deze is langs gekomen heeft een nieuwe modum geplaats maar valt nog steeds uit. ik zie niet wat het probleem is.
ik ben een leek in dit maar ik krijg af en toe een error op mijn computer dat er een IP CONFLICT is. dus ik had op google ingedrukt wat is mijn IP? en had het zelfde gedaan op mijn ouders hun computer thuis. deze IP's waren hetzelfde. kan dit een conflict geven in men internet? of wat zou het probleem zijn?
Alvast bedankt voor de hulp.

welke router en welke modem heb je?
en heb je op beide computers het ip-adres automatisch laten toewijzen?

Ik denk dat teveel netwerken op hetzelfde kanaal zitten. Download inssider, (versie 2.1 is makkelijker te gebruiken dan versie 3), en kijk op welke kanalen het minste netwerken zitten. Zoek dan een beter kanaal en zet die in je eigen modem.

Ik heb inssider nu gedownload. ik zie al men verschillende netwerken maar zoals ik al zei ben ik een leek in dit soort dingen. ik zie alleen wat cijfertjes :D

Kan je een screenshot posten en de naam van je eigen netwerk vermelden?

Indien je het guest account niet gebruikt kan je het beter uitzetten. Je hebt een kanaal op 802.11a en 2 kanalen op 802.11n in gebruik. Ik zal bij 802.11n terug gaan tot alleenig gebruik van kanaal 6 en niet meer op kanaal 2 zitten. Dat zal voor de performance niet uitmaken, je hebt toch teveel storingen op kanaal 2. Indien je 802.11a niet gebruikt dan kan je beter 802.11a uitzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan