Wi-Fi Vliegt er steeds uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0230

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Hey allemaal,

Ik heb thuis een router van Ziggo, hij is een keer gerepareerd (zo'n jaar geleden) en heeft het toen een tijd goed gedaan, de laatste tijd hebben we helaas veel problemen met ons Wi-Fi! Om de één of andere manier kan je vaak geen verbinding maken of is hij héél sloom, ik kan met draad aansluiting 8MB per seconde downloaden en draadloos zo'n 0,5 MB...

Mijn vraag, hoe ontdek ik wat er fout is aan mijn Wi-Fi en wat kan ik doen om het te verbeteren!?

Alvast bedankt,gast0230

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk hier eens of dat helpt http://www.sr-pc-hulp.nl/overzicht handleidingen.htm en dan klikken op de regel "als uw (draadloze) internetverbinding het af laat weten"

Daarnaast is het zo dat draadloze verbindingen altijd trager zijn dan draadverbindingen. Dat komt om dat er veel storingsbronnen in de lucht zijn.
Als de draadverbinding het goed doet, maar de draadloze niet, zou u kunnen overwegen over te stappen op internet-via-het-stopkontakt, een zogenaamde Powerlan-oplossing. Niet duur en werkt perfect. Hier staat er zo een: http://www.alternate.nl/html/product/Sweex/Powerline_200_Adapter_Kit/939506/?event=search

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, helaas heb ik deze dingen al vaak uitgevoerd en meestal zonder enig effect, dat met de stroomadapters heb ik heir ook, het is opzich wel handig maar voor een laptop niet zo... Ik zit graag overal en nergens XD (Beetje groot huis) Zijn er nog andere manieren? Er zit ook een soort versterker tussen de router en de Laptop, dit omdat er ooit al eens een probleem met de WiFi is geweest!

Als iemand nog tips heeft ofzo zijn ze welkom!

Kijk eens welke draadloze netwerken er nog meer in de buurt zijn en op welk kanaal die uitzenden en of dat dan hetzelfde kanaal is waar uw router op zit. Als dat zo is verander dan het kanaal in de router naar een kanaal waar nog niemand op zit.

bedraad 8MB is ook niet echt denderend te noemen. Als het probleem met iedere laptop of pc hetzelfde is, zou ik dan toch terug richting defecte router denken.
Wat is het merk en type van die versterker trouwens?
Ook al eens geprobeerd de drivers vd netwerk adapters up te daten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan