WI-Fi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stagiaire jelle

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
5
Beste lezer,

Ik zit al een tijdje te brainstormen over mijn probleem maar kom er alsmaar niet uit.
Ik ben momenteel bezig met een project voor mijn stage en moet daar een wifi verbinding maken op profibus. Nu weet ik dat Wifi een 802.11 standaard is en deze op een ethernet hardware draait.

Nu heb ik op het internet een Proxy Gateway gevonden dat ik kan linken tussen profibus en profinet. Maar... kan ik in dit geval dan wel mijn Wi-fi verbinding maken op het profinet?

ik heb even snel een tekening gemaakt van hoe ik het ongeveer in mijn hoofd had(zie bijlage).

(Ik ben zelf student Elektrotechniek en ben niet echt in deze markt thuis dus als ik fouten maak verbeter mij dan alstublieft daar leer ik alleen maar meer van)

Ik wil iedereen alvast bedanken voor de moeite alleen al om dit door te lezen.

Met Vriendelijke Groeten,

Jelle
 

Bijlagen

  • profibus-profinet.png
    profibus-profinet.png
    6,2 KB · Weergaven: 31
Welke proxygateway?, kan je niet beter een VPN tunnel gebruiken.
 
Ik heb eens gekeken naar de definitie van VPN (virtueel particulier netwerk).
Dan is dit echter voor het thuis gebruik nu ben ik niet zo slim geweest om erbij te vermelden dat het om een industrieele installatie gaat. Is het dan slim om een VPN te gebruiken of zijn er dan ook andere oplossingen?
 
Even voor de duidelijkheid:

Het gaat erom dat u twee locaties met elkaar wilt verbinden?

Dus profinet verbind met profibus.

Profinet heeft een draadloze router en u wilt deze verbinding delen met Profibus, waarvoor als ik vragen mag?.
 
Wij zijn bezig met een paar winders voor glazvezeldraad, en willen wij doormiddel van sensoren afmeten hoeveel draad er nog op de rollen zit.