Wie beheert de website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Majolie

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Wat ik mij afvraag is of er netiquette bestaat over de bevoegdheden van webmasters en derden?

Wat ik bedoel is dit:

Stel je bouwt een website voor een club, je hebt als webmaster de bevoegdheid domweg omdat je de beheerder van die site bent.
Hoe zit het dan met bevoegdheden van derden?

Mij lijkt het nogal onlogisch als andere mensen ook de inloggegevens hebben en dus van alles kunnen gaan wijzigen in de site die jij als webmaster beheert.
Ik bedoel: een krant heeft toch ook een aantal mensen die aanleveren en een eindredacteur die de zaak opmaakt en drukt?

Maar zijn daar regels voor, netiquette dus? En zo ja, is dat ergens te vinden?

Ik denk dat dit per geval anders is, en dat hier echte netiquette regels voor.
Je moet als webmasters gewoon goede afspraken maken met de partij waarvoor je de website beheerd.

Ik denk dat dit per geval anders is, en dat hier echte netiquette regels voor.
Je moet als webmasters gewoon goede afspraken maken met de partij waarvoor je de website beheerd.
Tuurlijk, dat snap ik.
Maar zijn er geen richtlijnen?

Ik bedoel: ik vind het onlogisch dat iedereen op een website zou kunnen.
Dan kan je zo'n site als webmaster toch niet fatsoenlijk beheren?
Wat is hier dan gebruikelijk in?

Vaak worden de taken gescheiden. je krijgt dan functioneel beheer en content beheer.
De webmaster die neemt het functioneel beheer op zich oftwel de techniek, het gedeelte dat alles netjes zonder fouten weergegeven word. Hij heeft namelijk de technische kennis van websites bouwen en dergelijke.
De derden nemen dan het content beheer op zich, dus Wat er weer gegeven word, teksten inhoud en dergelijke. De derden zijn dan meestal meer op de hoogte van het reilen en zeilen binnen een club/bedrijf/organisatie.

Op die manier heeft ieder zijn verantwoordelijkheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan