Beste Acces Specialisten,
Het HelpMij forum heeft mij al op veel verschillende manieren heel veel geleerd, voornamelijk op het gebied van Excel. Met dank aan alle specialisten (die soms 24 uur per dag achter de computer lijken te zitten haha) heb ik al menig projectje in elkaar kunnen zetten waarvan ik tot op de dag van vandaag nog veel plezier heb.
Mijn informatiebehoefde (en de behoefte om te leren) breidt zich dermate uit dat ik niet meer onder een Access project uitkom, ben ik bang. . Access is een programma waar ik wel eens mee heb gewerkt maar nog niet veel ervaring mee heb. Ik heb al een aantal boeken liggen die mij gaan helpen en ook de info op deze site zal wederom hartelijk worden geraadpleegd.
Om goed van start te gaan zou ik jullie willen vragen om eens te kijken naar onderstaande informatie behoefte. Mijn vraag is of Access hier het uitgelezen programma voor is, of dat ik toch moet uitwijken naar iets anders. Als dit toch een Access klus gaat worden, misschien kan iemand mij een voorstel geven over hoe de Db eruit zou kunnen zien en welke tabellen in nodig zou hebben. De situatie is als volgt:
Ik heb:
-6 leraren;
-6 regio’s, ca 16 klassen per regio;
-96 klassen in totaal;
-Tussen de 4 en 20 leerlingen per klas;
-3 proefwerken per maand, per leerling;
-1 Discipline per maand, elke maand een andere discipline;
-7 verschillende disciplines.
Het is de bedoeling dat de punten van de proefwerken in een database komen zodat ik een aantal rapportages kan draaien, bijvoorbeeld:
-Overzichten van gemiddelde resultaat per medewerker, klas, regio, landelijk, per discipline
-Overzicht van vooruitgang per discipline per medewerker
Verschillende rapportages zullen moeten worden gepresenteerd op meetings, voornamelijk de regionale resultaten.
Wie zou er zo vriendelijk willen zijn om mij een voorzetje in de goede richting te geven?
Alvast heel erg bedankt!!!
Groeten, Tom
Het HelpMij forum heeft mij al op veel verschillende manieren heel veel geleerd, voornamelijk op het gebied van Excel. Met dank aan alle specialisten (die soms 24 uur per dag achter de computer lijken te zitten haha) heb ik al menig projectje in elkaar kunnen zetten waarvan ik tot op de dag van vandaag nog veel plezier heb.
Mijn informatiebehoefde (en de behoefte om te leren) breidt zich dermate uit dat ik niet meer onder een Access project uitkom, ben ik bang. . Access is een programma waar ik wel eens mee heb gewerkt maar nog niet veel ervaring mee heb. Ik heb al een aantal boeken liggen die mij gaan helpen en ook de info op deze site zal wederom hartelijk worden geraadpleegd.
Om goed van start te gaan zou ik jullie willen vragen om eens te kijken naar onderstaande informatie behoefte. Mijn vraag is of Access hier het uitgelezen programma voor is, of dat ik toch moet uitwijken naar iets anders. Als dit toch een Access klus gaat worden, misschien kan iemand mij een voorstel geven over hoe de Db eruit zou kunnen zien en welke tabellen in nodig zou hebben. De situatie is als volgt:
Ik heb:
-6 leraren;
-6 regio’s, ca 16 klassen per regio;
-96 klassen in totaal;
-Tussen de 4 en 20 leerlingen per klas;
-3 proefwerken per maand, per leerling;
-1 Discipline per maand, elke maand een andere discipline;
-7 verschillende disciplines.
Het is de bedoeling dat de punten van de proefwerken in een database komen zodat ik een aantal rapportages kan draaien, bijvoorbeeld:
-Overzichten van gemiddelde resultaat per medewerker, klas, regio, landelijk, per discipline
-Overzicht van vooruitgang per discipline per medewerker
Verschillende rapportages zullen moeten worden gepresenteerd op meetings, voornamelijk de regionale resultaten.
Wie zou er zo vriendelijk willen zijn om mij een voorzetje in de goede richting te geven?
Alvast heel erg bedankt!!!
Groeten, Tom