Wie heeft er ooit een tourspel in acces gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansivo

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Berichten
35
Hallo,

vraag me af of er ooit iemand een tourspel van de tour de france gemaakt heeft in access, wil me daar om access iets beter onder de knie te krijgen een soort leer project van maken, heeft iemand daar een voorbeeld van dat me een beetje op weg kan helpen. Ik weet dat dit beter in excel te maken is maar wil dit gewoon ook in access proberen te maken zodat ik er iets meer van kan leren. Ben benieuwd naar jullie reacties.
 
Een toerspel niet, maar via het forum is er wel een db met wielrenners te vinden. Deze heb ik ooit eens aangepast voor een medeforummer. Kijk maar eens of je er wat mee kunt verzinnen :)
Maar vertel vooral ook wat je in gedachten had voor het spel...
 

Bijlagen

  • Wielrennen v2.zip
    142 KB · Weergaven: 68
Zit er interessant uit zitten leuke dingen in die ik zeker ga bekijken.

Wat ik in gedachten had, een lijst maken met alle renners van de Tour de France, een formulier maken waar deelnemers 13 renners kunnen kiezen uit de lijst van renners, een formulier waar ik per etappe de uitslag in kan zetten van de eerste 10 renners en indien er een overeenkomst is bij de deelnemers van een renner en dit van de uitslag hier een puntenaantal aan toe te kennen en het totaal aan punten per deelnemer in een rapport weer te geven gesorteerd van hoog naar laag. Dit is het in grove lijnen.
 
Je kan je ook abonneren op onze helpmij nieuwsbrief.
Onze redacteur Octafish schrijft al een tijdje een beginnerscursus voor acces. :thumb:
Weet zeker dat je hier veel profijt van zult hebben.

Voorbeeld: Laatste nieuwsbrief
 
Laatst bewerkt:
Heb ik zojuist gedaan, is het ook mogelijk om in het archief van die nieuwsbrieven te kijken, zodat ik die cursus vanaf het begin kan doorwerken??
Fijn dat jullie zulke goede ondersteuning geven, wordt erg gewaardeerd !!!!:thumb::thumb::thumb::thumb:
 
De archieven van de nieuwsbrieven zijn alleen beschikbaar voor Leden; in de Handleidingen sectie staan de oude afleveringen, en daar kan je wel bij :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan