Wie heeft er veel geduld en kan mij helpen met mijn repeater?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo ik heb zojuist de icidu wireless repeater 300n gekocht en moet hem gaan installeren.

alleen ik snap er niets van hoe ik dat moet gaan doen.
ik wil hem gaan gebruiken als repeater omdat ik graag boven wifi wil hebben en mijn modem beneden te zwak is en daardoor de internetverbinding steeds weg valt.

het advies was een repeater... gekocht en nu weet ik het niet meer

wie o wie wil mij het stap voor stap in jip en janneke taal dit uit gaan leggen?

dank je wel alvast
Carina

Hoi,

Als jij ook geen haast hebt want ik loop op en neer van PC naar andere zaken wil ik best een poging wagen.

Allereerst is hier de handleiding die naar mijn idee zeer helder met stappen werkt.

http://www.icidu.com/media/productdownloads/NI-707547/manual/NI-707547-Manual NL.pdf

Kan je mij vertellen waar je vastloopt of wat je niet begrijpt ?
Dan kan ik je verder helpen.

Heb tevens je vraag even in de juiste sectie gezet ;)

Laatst bewerkt:
Op de eerste plaats dank voor je reactie, het is allemaal gelukt tot en met de bladzijde waar het verhaal over WPS begint, ik weet niet of ik daar iets mee moet doen.

Ik heb keuze aan de zijkant van de extender tussen:
AP
REPEATER
CLIENT
ik heb het pinnetje op repeater staan.(in het midden)

Stop ik de extender in het stopcontact dan gaan de volgende lampjes knipperen branden of doen helemaal niets.

het eerste lampje knippert oranje(signal)
het tweede lampje Knippert groen (wlan)
het derde lampje is constant aan ( power)
het vierde lampje is helemaal uit (WPS)
en het vijfde lampje is ook helemaal uit (lan)

Alleen als ik de extender in het stopcontact stop valt de verbinding op de ipad helemaal weg.
Haal ik de extender weer uit het stopcontact dan heb ik weer zwakke verbinding op mijn ipad.
Hoop dat ik duidelijk ben geweest zo niet hoor ik het wel.

gr Carina

Laatst bewerkt:
Hoi,

Allereerst het volgende. WPS is een optie als je router ook over een WPS knop beschikt en is veruit de makkelijkste manier.

Heeft je router geen WPS functie dan moet je naar de eerste optie.

Als je dus geen WPS gebruikt moet je gebruik maken van de stappen in de Web Interface.
Dit houd in dat je nadat je de extender op repeater hebt gezet je je browser moet openen en dan dit moet invullen....

Open een web browser en vul ‘http://repeater’ of ‘192.168.2.254’ in bij de adresbalk.

Je komt dan in een menu waarin je een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen en dat is "admin" en wachtwoord "1234"

Hierna kan je de stappen doorlopen die voor zich spreken maar als je er niet uitkomt hoor ik het wel. Heb de repeater uiteraard zelf niet dus ik kan iet zien hoe de stappen eruit zien.

Dank je wel tot zover, ik heb geen WSP knop op de router volgens mij. ik heb een Cisco EPC3925 router van upc.

Nu heb ik nog 1 vraagje voordat ik de door jou aanbevolen stappen kan ondernemen, moet ik de repeater nu rechtstreeks in het stopcontact stoppen of moet ik die eerts aan de pc koppelen via een utpkabel dat is me niet duidelijk?

hoor weer graag van je
gr Carina

In het stopcontact en dan met een lan kabel (utp) aansluiten op je PC of Laptop. Staat netjes in de stappen ;)
Vervolgens de web interface gebruiken zoals ik reeds zei.

Je hebt trouwens wel degelijk WPS op de Cisco dus dat maakt het nog makkelijker.....

http://www.upc.sk/pdf/wireless-router-en.pdf

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja vrouwen en computers........sorry

zou je me dan ook uit kunnen leggen hoe ik het moet doen met wps?

nog een vraagje. ik heb maar 1 ingang op mijn pc waar een utp kabel in kan en daar zit nu de utpkabel in die van de router afkomt, moet ik die er nu uithalen en een losse utp kabel erin doen en met de extender verbinden of ???
Dan heb ik geen internet...

Ja hoor, druk de WPS knop op je repeater 2 second in waardoor het WPS lampje gaat branden.
Nu moet je binnen 2 minuten de WPS knop op je router indrukken, deze zit op de achterzijde, klein knopje !!

Nu moet het allemaal vanzelf gaan.

Oh ja, ondanks dat het een repeater heet zal hij waarschijnlijk een nieuw "signaal" maken met een andere naam dan die van je router. Dus even kijken welke erbij komt eventueel.

zeg je nu hier ja op?

nog een vraagje. ik heb maar 1 ingang op mijn pc waar een utp kabel in kan en daar zit nu de utpkabel in die van de router afkomt, moet ik die er nu uithalen en een losse utp kabel erin doen en met de extender verbinden of ???
Dan heb ik geen internet...

onderstaande heb ik nu gedaan ongeveer 10 minuten geleden gedaan.

Als ik op de repeater 1 uitvoer gaat de wps led niet kipperen

dan brand alleen het bovenste oranje lampje op de repeater

1) Houd de WPS knop van de repeater 2 seconden ingedrukt
2) De “WPS” LED gaat knipperen
3) Druk de WPS knop van de router of Access point waarmee u wilt verbinden binnen 2 minuten in.

deze opdracht van je snap ik ook niet helemaal of eigenlijk helemaal niet

Oh ja, ondanks dat het een repeater heet zal hij waarschijnlijk een nieuw "signaal" maken met een andere naam dan die van je router. Dus even kijken welke erbij komt eventueel.

Wat snap je niet, hou je de WPS knop 2 seconden vast ? Gaat dan het ledje waar WPS bij staat niet knipperen?

Dat andere leg ik je zo nog wel even uit.

Edit: Nog even gekeken en als het bovenste lampje brand heb je dus signaal van je router. Druk dus de WPS 2 seconden in (misschien knippert de WPS led maar heel kort) en druk dan binnen 2 minuten de WPS knop achter op je router in.

Laatst bewerkt:
Nu zijn we volgens mij een stapje verder, het lampje wps brand en echter wifi op mijn ipad is repeater verschenen.

De verbinding boven is er nog niet echt beter van geworden. Moet ik nu nog iets doen ? Op mijn smartphone is mijn verbinding met wifi ook niet beter geworden, moet ik daar ook nog iets mee doen.

Hoor opnieuw weer graag van je

Waar heb je de repeater geplaatst dan? Moet zo'n beetje halverwege zijn

Nu heb ik wel achter wifi ....repeater staan, eerst stond daar UPC085660 (heb ondertussen de repeater boven in het stopcontact gestopt) heb ook de volle lijntjes die de sterkte van de verbinding aan geven maar heb helemaal geen internet. als ik nu weer overschakel naar mijn UPC085660 heb ik wel internet.

achter repeater staat ook niet het slotje dat hij beveiligd is.

je kan maar een dag zoet zijn met een voor jullie heel simpel ding.

hahaha

nu staat ook in het kies netwerklijstje ook ICIDU staan maar ik weet niet of ik dat ben.......

Dat is dus wat ik zei net. Je repeater maakt een nieuwe SSID/Signaal aan zoals dat heet en daarmee moet je dus verbinden.

Nou, in je lijstje staat toch de repeater Icidu. Daar klik je op en dan verbinding maken.....

icidu staat er wel in maar is denk ik niet van mij get is een beveiligd netwerk er staat zoon slotje achter

Ik ga er maar even mee stoppen hoop morgen nog een keer gebruik te mogen maken van je diensten.

Maar voor vandaag heel hee; erg bedankt voor je hulp uitleg maar vooal geduld.
gr Carina

Natuurlijk is die van jou, hij is er pas bijgekomen in je lijst vlak nadat je een Icidu repeater geïnstalleerd hebt :p

Dat slotje houd niet meer in dan dat hij beveiligd is en als je in je lijst op verbinden klikt zal je waarschijnlijk een sleutel moet intypen. Dit zal of die van je huidige router zijn of er staat een aparte sleutel op de verpakking of sticker van de Icidu repeater.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan