Wie heeft ervaring met KPN interactieve tv, bellen en internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter tom1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
LS,
Wie heeft ervaring met het pakket van KPN dat bevat interactieve tv, bellen en internet (adsl). Werkt dat gewoon vlekkeloos of zit het nog in de fase van uitproberen?
In dat KPN-pakket zit ook een recorder voor het opnemen van 100 uur tv uitzendingen. Kun je dat gewoon zonder probleem aansluiten op een analoge Löwe-tv (en in een latere fase op een full hd tv) en kan dan in combinatie met dat kpn- premiumpakket gewoon een nog aan te schaffen blue ray speler met harde schijf worden gebruikt, waardoor je in beginsel twee programa tegelijk opgenomen kunnen worden of naar believen de ene recorder of de andere worden gebruikt.
Of is het beter een pakket van UPC te nemen met bellen, internet en de upc-recorder? Bovendien: UPC belooft adsl snelheden tot 25 mb. Worden die ook worden gehaald of is de praktijk anders. Het zijn veel vragen, maar ik kwam geen ervaringen tegen in de forums.
Bij voorbaat dank voor het ventileren van uw eventuele gebruikerservaring.
vr grt
tom

Ik heb dit abonnement sinds kort en nog geen problemen ondervonden.
Het enige wat ik niet handig vindt na mijn jarenlange ervaringen met analoge ontvangst is dat je niet meer naar het ene TV station kan kijken en tegelijkertijd van een ander station kan opnemen. Er komt dus maat 1 signaal uit het apparaat, maar dit gebeurd bij alle providers volgens mij. De optie bij alle providers is dan om een tweede of desgewenst een derde apparaat aan te schaffen.
Als uw TV twee scart of hdmi aansluitingen heeft, kunt u natuurlijk opnemen met de interactieve KPN recorder en tegelijkertijd afspelen met een ander apparaat.

De KPN recorder sluit je gewoon aan via een scart aansluiting op de TV

Ook zit er een afstandsbediening bij de recorder, die probleemloos op vele merken en typen TV's werkt. Hier kan ik nu met 1 afstandsbediening de recorder en mijn panasonic plasma TV bedienen.

Ik hoop dat u hier voldoende informatie heeft gekregen.

Dank Mickeys Monkey. Nu kan ik opnemen en gewoon naar een ander programma kijken. Met het kpn pakket niet meer. Het heeft ook weinig zin om een blue ray speler met recorder erbij te zetten als er maar een signaal met een zender doorheen komt is mijn conclusie.

Houd er wel rekening mee dat een analoog TV signaal bij veel providers op korte termijn gaat verdwijnen. Ik had Caiway en media oktober levert deze geen analoog signaal meer.
Maar ook deze provider levert een doosje die maar 1 digitaal signaal afgeeft. Wil je meer signalen, zal je er kastjes bij moeten kopen.

interactieve tv kpn en draadloos

Is er ook een advies te verkrijgen voor de beste en meest ruimtebesparende set om via het stopcontact een draadloze verbinding te leggen met een niet draadloze recorder/harddisk van KPN voor interactieve tv. In de primafoonwinkel werd een doos getoond met zo'n set die via het stroomnet verbinding legt met zo'n setonderdeel in het stopcontact bij de recorder en tv. Maar de service afdeling van KPN zegt dat zo'n set bij allerlei zaken is aan te schaffen en en ook nog een aantal merken zijn, die blijkbaar zich onderscheiden in prijs, grootte, gebruiksgemak. Wie heeft daar ervaring mee.
vr grt
tom1

Ik heb zojuist een website gevonden met o.a. een filmpje die een beetje uitlegt waar het om draait bij Interactieve TV. Succes!

Goeie tip, snap alleen nog steeds niet waarom interactieve tv zo sloom is... en misschien dat ze iets kunnen maken als een pagina met tips en trucs over hoe je het moet installeren (per provider) en waar je geheid tegenaan loopt met deze installatie! :P scheelt mij ook een hoop bellen naar de zogenaamde klantenservice!!

Het is niet de bedoeling oudere topics omhoog te halen. Wegens de leeftijd gaat er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan