Beste helpmij forumleden,
Allereerst bedankt voor het bekijken van mijn topic.
In het kort:
Ik heb internet van T-Mobile (voorheen Online) besteld. Daarbij heb ik een HUAWEI HG655D modem ontvangen met bijbehorende kabels. Het probleem is dat er geen DSL lampje gaat branden en ik dus geen verbinding heb.
Bekijk hier de officiële handleidingen:
- Deze HUAWEI HG655D modem heb ik.
- Dit is de voorkant van de meegeleverde installatieposter (stappenplan).
- Dit is de achterkant van de meegeleverde installatieposter (stappenplan).
Deze spullen heb ik gekregen:
- Modem
- Drie telefoonkabeltjes
- Telefoonstekker (varkenssnuit)
- Telefoonstopcontactje
- Aansluitdoosje
- Ethernetkabel
Meer uitleg:
Sinds oktober dit jaar woon ik in een gebouw waarin vier appartementjes zijn gemaakt, en deze appartementen zijn pas vier jaar oud.
In mijn meterkast hangen twee UTP CAT5 kabeltjes die het plafond in gaan. En in mijn woonkamer heb ik een telefoonaansluiting. Dit is geen varkenssnuit, maar een enkele aansluiting waarop een klein telefoonkabeltje in geklikt kan worden.
Ik heb geen vaste telefonie, maar T-Mobile geeft aan dat dit niet noodzakelijk is.
De voorgaande bewoners hebben ZIGGO internet gehad, maar dit gaat via de kabel. En bij mij is dit dus niet het geval.
Wat gaat er mis:
Ik heb de modem op veel verschillende manieren aangesloten, zonder resultaat. De modem geeft alleen aan dat de POWER aan staat, en het lampje bij VOIP brandt. Maar het lampje van DSL en INTERNET moet gaan branden.
De installatieposter (zie links hierboven) vind ik erg onduidelijk. Vooral de achterkant omdat bij mij geen enkel scenario van toepassing is.
Ik heb dingen gelezen over rode/blauwe en witte/oranje kabeltjes in het ISRA punt. Maar daar heb ik nog niets mee gedaan. Kan ik uberhaupt testen of mijn telefoonaansluiting het wel doet?
Allereerst bedankt voor het bekijken van mijn topic.
In het kort:
Ik heb internet van T-Mobile (voorheen Online) besteld. Daarbij heb ik een HUAWEI HG655D modem ontvangen met bijbehorende kabels. Het probleem is dat er geen DSL lampje gaat branden en ik dus geen verbinding heb.
Bekijk hier de officiële handleidingen:
- Deze HUAWEI HG655D modem heb ik.
- Dit is de voorkant van de meegeleverde installatieposter (stappenplan).
- Dit is de achterkant van de meegeleverde installatieposter (stappenplan).
Deze spullen heb ik gekregen:
- Modem
- Drie telefoonkabeltjes
- Telefoonstekker (varkenssnuit)
- Telefoonstopcontactje
- Aansluitdoosje
- Ethernetkabel
Meer uitleg:
Sinds oktober dit jaar woon ik in een gebouw waarin vier appartementjes zijn gemaakt, en deze appartementen zijn pas vier jaar oud.
In mijn meterkast hangen twee UTP CAT5 kabeltjes die het plafond in gaan. En in mijn woonkamer heb ik een telefoonaansluiting. Dit is geen varkenssnuit, maar een enkele aansluiting waarop een klein telefoonkabeltje in geklikt kan worden.
Ik heb geen vaste telefonie, maar T-Mobile geeft aan dat dit niet noodzakelijk is.
De voorgaande bewoners hebben ZIGGO internet gehad, maar dit gaat via de kabel. En bij mij is dit dus niet het geval.
Wat gaat er mis:
Ik heb de modem op veel verschillende manieren aangesloten, zonder resultaat. De modem geeft alleen aan dat de POWER aan staat, en het lampje bij VOIP brandt. Maar het lampje van DSL en INTERNET moet gaan branden.
De installatieposter (zie links hierboven) vind ik erg onduidelijk. Vooral de achterkant omdat bij mij geen enkel scenario van toepassing is.
Ik heb dingen gelezen over rode/blauwe en witte/oranje kabeltjes in het ISRA punt. Maar daar heb ik nog niets mee gedaan. Kan ik uberhaupt testen of mijn telefoonaansluiting het wel doet?
Laatst bewerkt: