Wie helpt mij een HUAWEI HG655D modem aan te sluiten? (internet van T-Mobile)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mipskie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
3
Beste helpmij forumleden,

Allereerst bedankt voor het bekijken van mijn topic.

In het kort:
Ik heb internet van T-Mobile (voorheen Online) besteld. Daarbij heb ik een HUAWEI HG655D modem ontvangen met bijbehorende kabels. Het probleem is dat er geen DSL lampje gaat branden en ik dus geen verbinding heb.

HG655b.jpg


Bekijk hier de officiële handleidingen:
- Deze HUAWEI HG655D modem heb ik.
- Dit is de voorkant van de meegeleverde installatieposter (stappenplan).
- Dit is de achterkant van de meegeleverde installatieposter (stappenplan).

Deze spullen heb ik gekregen:
- Modem
- Drie telefoonkabeltjes
- Telefoonstekker (varkenssnuit)
- Telefoonstopcontactje
- Aansluitdoosje
- Ethernetkabel

Meer uitleg:
Sinds oktober dit jaar woon ik in een gebouw waarin vier appartementjes zijn gemaakt, en deze appartementen zijn pas vier jaar oud.

In mijn meterkast hangen twee UTP CAT5 kabeltjes die het plafond in gaan. En in mijn woonkamer heb ik een telefoonaansluiting. Dit is geen varkenssnuit, maar een enkele aansluiting waarop een klein telefoonkabeltje in geklikt kan worden.

Ik heb geen vaste telefonie, maar T-Mobile geeft aan dat dit niet noodzakelijk is.

De voorgaande bewoners hebben ZIGGO internet gehad, maar dit gaat via de kabel. En bij mij is dit dus niet het geval.

Wat gaat er mis:
Ik heb de modem op veel verschillende manieren aangesloten, zonder resultaat. De modem geeft alleen aan dat de POWER aan staat, en het lampje bij VOIP brandt. Maar het lampje van DSL en INTERNET moet gaan branden.

De installatieposter (zie links hierboven) vind ik erg onduidelijk. Vooral de achterkant omdat bij mij geen enkel scenario van toepassing is.

Ik heb dingen gelezen over rode/blauwe en witte/oranje kabeltjes in het ISRA punt. Maar daar heb ik nog niets mee gedaan. Kan ik uberhaupt testen of mijn telefoonaansluiting het wel doet?
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat je geen werkende telefoonlijn hebt.
Waarom dat is, is natuurlijk de vraag. Misschien is de telefoondraad helemaal niet aangesloten. Kun je de verhuurder/huisbaas niet vragen hoe het zit?
 
:D Maar in formulieren da je bij installatie gekregen hebt krijg je een nummer welke je bellen moet om telefoon verbinding nog te activeren...heb je zoiets ook ?? :(
-------------------
P.S. Ik had zoiets bij KPN interactieve moetten doen ...:D Ik weet niet of zijn systemen ongv. hetzelfde maar......... ik kan je wel strakjes volgorde lijst over aangesloten kabels hier zetten ?? :D
 
Laatst bewerkt:
Beste ERBICOM,

Bedankt voor je tip. Ik ga gelijk mijn huisbaas even contacten.

----

Beste ROYONIX,

Ook jij bedankt voor je reactie. Ik heb geen formulier ontvangen met telefoonnummers. Vandaag de dag willen providers helemaal geen contact meer met hun klanten haha. Ze verbergen zich allemaal achter een vervelend 0900 nummer.

Ik zou graag dat volgorde lijstje willen zien. Bedankt voor de moeite.

----

Maar even over het aansluiten. Is een TELEFOONKABELTJE aansluiten aan de TELEFOONAANSLUITING (in de muur) en het andere eind van het kabeltje direct aansluiten aan het MODEM in de DSL input voldoende?
 
Laatst bewerkt:
:D Neee telefoon kabeltje moet direct in modem in poort Phone 1 en telefoon doosje op de muur die is aangesloten op modem poort DSL ..:thumb: zo is precies bij mij ....:D
------------------------------
Ik bedoelde dat in contract over aansluiting ergens nie staat bepaalde activering's code dat je bellen moet zodat telefoon functie zou starten en werken ..:D het zijn geen bepaalde'n nummers welke je bellen moet dat hoort bij, gewoon een nummer welke je bellen moet je bent met niemand in contact ( geen helpdesk ! ) , je belt een nummer en door uurtje of twee telefoon zal geactiveerd zijn...en zal werken ...:thumb:
-------------------------------------
Wacht FF luister is het van PAS ??? begin je met die aansluiting nu pas ??.... dan aansluiting via splitter eerst paar dagen moet ...je weetwel TV en telefoon , omdat jouwe oude verbinding is waarschijnlijk nog niet gestopt ( dat is mogelijke oorzak ) dat je foon nie doet, anders......... aansluiten moet je zo zals ik je aangegeven heb ...:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Beste ROYONIX,

Oke, je zegt dat ik de telefoonkabel in de PHONE poort moet doen in het modem. En het andere eind van dat kabeltje waar gaat dat in? Want ik heb in de muur slechts 1 aansluiting. Dus kan geen twee kabeltjes aansluiten.

Ik zal is kijken naar die activeringscode, thanks.

Ja ik begin nu pas met die aansluiting. Ben sinds 1 november aangesloten. Maar ik wil geen vaste telefoon. Dus ik hoef geen splitter dan te gebruiken.
 
:D Er is alleen maar een nr.1 Telefoonhouder-Hoofdstation ( als je setje hebt ? :D ) die verbind je met modem op poort Phone 1 ....en die klein telefoon-lijn/doosje wat je altijd op je muur thuis had, juist die verbind je> (> Als je kabel hebt ! je weet die kabel naar telefoon toe liep !<. ) op modem DSL poort en..klaar is kees :D dat is dat ...:thumb:
-------------------
Andere kant van kabel ????? maar die uit telefoonhouder(station) komt .....:D volg je me nie ?? :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan