Wie helpt mij met een goed systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdewildt15

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
Hey mensen,
Ik ben op zoek naar een goed systeem om de komende vier jaar te gebruiken voor games, internetten, school etc. Het mag exclusief monitor niet meer kosten dan 800 euro.
Nu zat ik zelf te denken aan de volgende configuratie:

AMD Athlon 64 3000+ (S754, 2,0GHz, 512KB, Boxed) Werkgeheugen 2 x 512MB PC133 SDRAM
Moederbord ?
Dvd brander NEC nd 3500 dl
harde schijf Seagate 120 GB SATA
dvdrom Asus 16x48x, DVD-E616P1 (Retail)
Videokaart Asus A9600 XT/TD
Ik was niet van plan om er een geluidskaart bij te nemen, omdat ik de pc wil aansluiten op mijn home cinema set. Is dit ook goed mogelijk? Het moederbord moet voorzien zijn van pci express en dual channel.
Ik wil mijn onderdelen via tweakers.nl bestellen en samen met een vriend in elkaar zetten.
Weten jullie nog goeie aanvullingen/verbeteringen aan dit systeem.
Alvast beankt.

Laatst bewerkt:
Welkom op helpmij.

Even een vraagje tussendoor.
Hoe wil jij je home cinemaset op de computer aansluiten?

Het is niet mogelijk om voor 800 euro een pc te bouwen, waar je 4 jaar lang nieuwe spellen mee kan spelen.

Helaas.

Dan over je configuratie:
Neem een grotere harde schijf. Desnoods stap je af van SATA, want die zijn toch niet sneller dan de normale ATA.

Videokaart. 9600XT is een iets te oude kaart. Hou hier rekening mee. 9800pro is een betere keuze (neem aan dat je geen budget hebt voor een kaart van 400 euro)

Geluidskaart is niet echt nodig. Op de moederborden zit toch wel een redelijke geluidsoptie.

Weet jij zeker dat dit een moederbord is voor een amd64-754 processor?
En is dat geheugen wel goed.

Lijkt mij namelijk beide erg sterk...

Volgens mij is het moederbord voor een socket-A processor, althans volgens de asus-site.
Geheugen is oud geheugen, niet meer geschikt voor nieuwe pc's.

Re: Welkom op helpmij.

Welk moederbord kan ik dan beter nemen? Alvast bedankt voor de hulp

Re: Welkom op helpmij.

Ik wil hem op de audio in aansluiten op mijn home cinema vanaf de audio uit van mijn pc. Is dit niet mogelijk dan?

Dan moet er wel een onboard geluidskaart op je moederbord zitten.

Geplaatst door puppie
Dan moet er wel een onboard geluidskaart op je moederbord zitten.

Kan iemand mij dan een goed moederbord aanbevelen die voor dit systeem geschikt is, inclusief een onboard geluidskaart. danku

elk moederbord heeft onbaord geluid, dat weet puppie ook wel, mag ik hopen.

welk moederbord? Dat zou ik graag willen na gaan, maar mijn internet werkt niet, of nauwelijks.

Kijk hier maar:

http://www.tweakers.net/pricewatch

Deze heb ik bijv gevonden:
Asus K8V Deluxe

Maar er zijn tig-meer voorbeelden.

Geplaatst door marsmannetje
elk moederbord heeft onbaord geluid, dat weet puppie ook wel, mag ik hopen.
uhm... de mijne niet... :)

Maar over dat onboard geluidskaartje:
Als je die op je home cinema set aansluit heb je vermoedelijk niet het gewenste resultaat aangezien onboard kaartjes een 2 speaker uitgang hebben (over het algemeen) en jij waarschijnlijk een 5.1 geluid uit je cinema setje wil halen.

Laatst bewerkt:
vrijwel elk.

Ik heb een goedkoop moederbord en zelfs die ondersteunt 5.1 geluid met 3 uitgangen.
Dat geldt echt voor de meeste nieuwe moederborden.

Welke heb jij dan en hoe oud is die?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan