• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie helpt mij met een moeilijke macro ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacky182

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Hallo,

Ik ben op zoek naar een macro voor het volgende

Telkens je onderstaande worksheet opent, moet kolom N (MIN VRD) automatisch worden ingevuld.

De waarden die in kolom N moeten worden opgeteld zijn afhankelijk van de weeknummer (cel B2) en kolom B.

Dus als we in week 40 zijn en artikel A heeft zes leverweken dan moet de min vrd de som zijn vanaf wk40-wk46

Als we in week 41 zijn, dan moet de min vrd de som zijn vanaf wk41-wk47

Hieronder vind je de illustratie van mijn probleem,,,,

Bedankt om mij hiermee te helpen
Jacky

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zet in C3 t/m M3 het weeknummer. dus 40 t/m 50.
Vervolgens kan je in cel N4 volgende formule zetten:
Code:
=SOM(VERSCHUIVING(B4;;VERGELIJKEN($B$2;C$3:M$3;0);1;B4))
deze kan je doortrekken naar beneden.

p.s. in cel B1 kan je ook in plaats van =NU(), =VANDAAG() zetten (dus zonder tijd).

O ja, let ook op met de functie =WEEKNUMMER(), deze geeft niet de iso weeknummering welke we in europa gewend zijn.

Paul,

Super hard bedankt om mij te helpen. Ik heb inderdaad de excelfunctie in de bijlage geplakt en het werkt perfect.
Wanneer ik deze nu in de eigenlijke file probeer toe te passen dan klopt het niet helemaal. Ik heb reeds wat informatie over de verschuif en vergelijk functie opgezocht op het internet maar geraak er niet 100% aan uit.

kan je mij de functie nog is in mensentaal uitleggen aub.

Alvast vriendelijk bedankt

groetjes

Jacky

Ik moet nu weg, misschien later, of een ander helper kan je misschien wat uitleg geven.:)

paul,

Ik heb nog is even de combinatie van beide functies gegoogled en begrijp deze al in grote lijnen (toch al een begin...)
Maar telkens als ik een kolom toevoeg achter leverweken (roze kolom bijlage) werkt de functie niet meer. Ik heb al vanalles geprobeerd maar het lukt me niet... dus er is wel degelijk iets dat ik niet begrijp....

Bedankt om me verder te helpen.

Groetjes

jacky

Hierbij jouw bestandje retour met een paar aanpassingen.
1) weeknummer aangepast aan de ISO weeknummering (wel zo gebruikelijk in Nederand/Europa).
2) een dynamisch bereik gemaakt, zodat invoegen van kolommen tussen kolommen E en R goed zal gaan (wel weeknummers blijven invullen in rij 3).

Het ging mis omdat het argument "verw" van de verschuiving functie niet meer klopte door het invoegen van de kolom.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan