wie helpt mij van Virtumonde af?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kletska

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Sinds afgelopen maandag wordt mijn pc geteisterd door allerhande infecties, die zich uiten als ik Internet Explorer aanzet. Zonder ook maar ergens op te klikken krijg ik allerhande reclame in beeld, aanvankelijk allemaal in de vorm van nep-antivirusprogramma's (waaronder systemerrorfixer, malwarealert, outerinfo, advanced cleaner etc). Ik heb nog geen problemen gemerkt als ik IE niet aanzet maar ben bang dat die wel gaan ontstaan.

Wat heb ik geprobeerd?
Ik had Norton anti virus maar die heeft (blijkbaar) niet voorkomen dat mijn pc geinfecteerd is geraakt. Vervolgens heb ik naar oplossingen gezocht (o.a. op deze site) en Ad Aware 2007 gedraaid en AVG anti spyware 7.5. Ze hebben allebei wat gevonden en verwijderd. Het probleem was nog niet voorbij, of liever, er lijken steeds weer nieuwe problemen te ontstaan. Ik heb vervolgens Spybot Search en Destroy gedraaid, die 16 infecties opspoorde en ongedaan maakte. Vreemd genoeg blijft 1 infectie steeds terugkomen: Virtumonde. Spybot krijgt deze er dus niet af.

Of er verder nog infecties zijn weet ik niet. AVG geeft geen enkele infectie aan!! Terwijl die er dus wel zijn.

Wie kan deze pc-leek helpen??
PS Ik hoop dat ik in de goede categorie zit maar ik weet niet de exacte verschillen tussen virussen en spyware etc.

Ik ben het net aan het downloaden, want ik zag hier en daar iets hierover staan. dank je :-)

Waarom is er geen programma dat echt alle ellende verwijdert?? En is Virtumonde inderdaad Spyware? Hoe had ik dit kunnen voorkomen, door elke dag 5 verschillende programma's te laten draaien?

nogmaals dank, ik laat weten hoe dit verder gaat

ojee, spybot search en destory schiet in de stress...
hij vraagt of ik rundll32.exe wil toestaan of niet

dat heeft ie al vaker gedaan, is het verstandig om spybot even uit tezetten of juist niet??

ik zou graag een 'hijackthis' log maken als ik wist wat het was (ja, je hebt met een pc-leek van doen) :(

ik zou graag een 'hijackthis' log maken als ik wist wat het was (ja, je hebt met een pc-leek van doen) :(

Uitleg:
Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

Je moet je wel even registreren daar, maar dat is net als op Helpmij gratis en eenmalig.
:)

Hoi Lex,

Ik ga straks proberen dit ingewikkelde verhaal van je op te volgen... Ik was al eerder op de Nucia site geweest voor info maar een programma dat ik nodig had bleek niet meer online verkrijgbaar (pas na 28 maart weer).

Ik was nu nog bezig met een tip van je voorganger. Alleen wat een nep zijn al die GRATIS spyware programma's zeg: ze scannen gratis, zeggen dat er 'purityscan' en 'maxifiles' gevonden zijn die verwijderd moeten worden, en vervolgens moet ik daar een abonnement voor aanschaffen! Ik ga toch niet 5 programma's aanschaffen (want de ene vindt dit niet en de ander vidnt dat niet), of ben ik nou gek?? En deze vindt die Virtumonde niet eens :evil:

Ik ben het net aan het downloaden, want ik zag hier en daar iets hierover staan. dank je :-)

Waarom is er geen programma dat echt alle ellende verwijdert?? En is Virtumonde inderdaad Spyware? Hoe had ik dit kunnen voorkomen, door elke dag 5 verschillende programma's te laten draaien?

nogmaals dank, ik laat weten hoe dit verder gaat

Door niet op dubieuze sites te komen, en goed te kijken wat je download en van wie/waar. :)

Alleen wat een nep zijn al die GRATIS spyware programma's zeg: ze scannen gratis, zeggen dat er 'purityscan' en 'maxifiles' gevonden zijn die verwijderd moeten worden, en vervolgens moet ik daar een abonnement voor aanschaffen! Ik ga toch niet 5 programma's aanschaffen (want de ene vindt dit niet en de ander vidnt dat niet), of ben ik nou gek?? En deze vindt die Virtumonde niet eens :evil:
Het programma dat Ton aangaf is gratis en verwijderd ook dingen. De volgende zijn ook gratis en verwijderen ook dingen die gevonden worden.

Hier kun je Ad-aware 2007 free of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Handleiding Ad-aware:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=330284

Handleiding Spybot S&D:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=297442

Hoi,

Nou toevallig weet ik dat ik met deze pc niet op dubieuze sites kom! Dit is mijn werk pc die alleen door mijzelf gebruikt wordt. Onze zoon, die allerhande spelletjes doet en dus overal op het web komt, heeft speciaal een andere pc om te voorkomen dat ik dit soort **** op mijn werk pc krijg. En je zult altijd zien: op zijn pc is er niets aan de hand :confused:

Hoi Lex,

Ik ga straks proberen dit ingewikkelde verhaal van je op te volgen... Ik was al eerder op de Nucia site geweest voor info maar een programma dat ik nodig had bleek niet meer online verkrijgbaar (pas na 28 maart weer).

Ik was nu nog bezig met een tip van je voorganger. Alleen wat een nep zijn al die GRATIS spyware programma's zeg: ze scannen gratis, zeggen dat er 'purityscan' en 'maxifiles' gevonden zijn die verwijderd moeten worden, en vervolgens moet ik daar een abonnement voor aanschaffen! Ik ga toch niet 5 programma's aanschaffen (want de ene vindt dit niet en de ander vidnt dat niet), of ben ik nou gek?? En deze vindt die Virtumonde niet eens :evil:

Over welke heb je het?

Hoi Lex,

Die twee die jij noemt had ik al gedaan (zie mijn eerste bericht). Natuurlijk heb ik ze eerst geupdate :-) zo dom ben ik nou ook weer niet, hahaha. Probleem is dus dat Spybot Virtumonde wel detecteert maar vervolgens niet verwijdert (ja, dat doet ie wel maar daarna staat het er gewoon opnieuw op)

Hoi,

Nou toevallig weet ik dat ik met deze pc niet op dubieuze sites kom! Dit is mijn werk pc die alleen door mijzelf gebruikt wordt. Onze zoon, die allerhande spelletjes doet en dus overal op het web komt, heeft speciaal een andere pc om te voorkomen dat ik dit soort **** op mijn werk pc krijg. En je zult altijd zien: op zijn pc is er niets aan de hand :confused:

Het is er toch op gekomen........hoe? Dat kun jij het weten, ik geef alleen tips. :)

Hoi !

Even systeemherstel uitschakelen; opnieuw spybot laten draaien, rebooten, systeemherstel weer inschakelen !!!

Anders kom je er nooit vanaf !

Greetz,

Harry.

Over welke heb je het?

Sorry, dat heb ik niet opgeschreven... Ik heb hier hele lijsten liggen met wat er allemaal aan rommel gedetecteerd is maar die heb de naam van dat programmatje niet opgeschreven, ik ga wel even zoeken.

By the way, Spy Hunter detecteert inderdaad alles wat ik op mijn lijstje heb staan: systemerrorfixer (zie boven) en nog meer dan dat maar NIET Virtumonde! En ook hier moet ik gaan betalen als ik de gevonden infecties wilt verwijderen. Noem me een sukkel maar daar ga ik toch niet aan beginnen.

Ik ga nu de Nucia-tip proberen op te volgen (hijackthis log maken) want Spybot kan Virtumonde ook niet verwijderen.

Alvast dank voor al jullie tips :-)

Het kan zijn dat de besmetting ook in je systeemherstel zit.

Hoe systeemherstel uitschakelen.

Ga naar: Start->Deze Computer->Rechtsklik en ga naar eigenschappen->Tabblad Systeemherstel-> daar plaats je een vinkje bij: Systeemherstel op alle stations uitschakelen.
Na het opnieuw opstarten haal je daar het vinkje weer weg, en het is weer ingeschakeld, en Windows maakt een nieuw herstelpunt.

oke, eerst nog even de voor mij makkelijskte weg:
superantispyware loopt nu

systeemherstel staat uit

ik zie er tegenop om een log te maken. heb de gebruiksaanwijzing gelezen maar het lijkt erop dat er nogal wat mis kan gaan maar dit is laatste optie en als dit niet lukt dan ga ik me storten op het maken van het hijackthis log:rolleyes:

het was de bedoeling dat ik deze week zou werken en nu zit ik alleen maar te prutsen aan de pc... jammer dat ik er niet wat slimmer in ben.

hij vindt overigens van alles:
adware.vundo variant/resident en small-A
Trojan downloader-newjuan/VM
adware.vundo variant
browser hijacker.internet explorer zone hijack
adware tracking cookie
trojan unknown origin
trojan unclassified/17PHolmes-A
(op dit moment zijn er 48 threats detected)

doet deze lijst bellen bij jullie rinkelen? en heeft dit allemaal te maken met Virtumonde of zijn er nog andere infecties aan de hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan