wie helpt mij van Virtumonde af?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom ook eerst de tip van Superantispyware, die verwijderd ook wat het vind. :)
En Vundo = Virtumonde.

Hoe kom je aan al die ellende?

Laatst bewerkt:
Hoi Ton,

Ik wou dat ik het wist, hoe ben ik eraan gekomen (en hoe kom ik eraf?). Zoals ik al aangaf is dit mijn werk-pc (hij staat thuis maar ik werk veel thuis) en geloof me, mij vind je niet op rare sites. Ik kom op sites van scholen, 9292OV.nl, ik zoek een zeilbootje, marktplaats etc maar dat lijken me toch geen rare sites. En dan te bedenken dat onze zoon het web afstruint voor spelletjes (op onze andere pc die op dezelfde manier beveiligd is) en met die pc niets mis is.
Ik neem aan dat dit via internet is binnengekomen? En nog een vraag: kan ik via mijn email anderen hiermee besmetten? Overigens zit ik nu op mijn laptop, waar gelukkig niets mee aan de hand is.

Eigenlijk mag ik niet klagen want dit is in al die jaren de allereerste keer dat ik last heb van ellende op mijn pc. Nog nooit een virus oid gehad (vandaar dat ik ook niet weet hoe ermee om te gaan :()

zo, Spybot loopt (jammer dat dat elke keer zo lang duurt) en heeft Virtumonde (3 entries) weer gevonden :evil:

is het nu inderdaad de bedoeling dat ik straks op 'repareren' klik in Spybot, dan opnieuw opstart en vervolgens systeemherstel weer aanzet? en dan maar afwachten of het weg is?
Of vergeet ik nu iets? Bv eerst ook nog ad-aware draaien?

voor de zekerheid ook adaware nog gedraaid, die vindt niets :):):)
nu ga ik opstarten en systeemherstel aanzetten

Help: alweer

:rolleyes: ik heb opnieuw opgestart en dan verschijnt het volgende in beeld:

C\WINDOWS\system32\nlshjscn.dll
Kan de opgegeven module niet vinden

Dit klinkt niet goed: het enige dat ik kan doen is op OK drukken

wie heeft raad?

en nog wat: hoe moet ik omgaan met Spybot die steeds van die vragen aan me stelt, nu bijvoorbeeld:

Categorie: System startup global entry
wijziging: waarde gewijzigd

entry: audio deck

oude data: "C\programFiles\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe"1
neiuwe data: hetzelfde maar dan zonder de "..."

wat is dat voor vraag en waar komt dat audio deck ineens vandaan (komt me niet bekend voor)

ik kan kiezen uit wijziging toestaan of wijziging weigeren, dat betekent dat ik moet weten waar dit over gaat voordat ik iets kan toestaan of weigeren. Helaas vraagt ie het ongeveer bij alles wat er op mijn pc gebeurt...

Hoi !

De melding goed overgenomen ?

Is n.l. geen normale Windows-toepassing, dus waarschijnlijk een restant van de spyware.

Zo ja, Start - uitvoeren - msconfig -opstarten.

Maak er even een printscreen van en plaats die hier, of zie je er zelf al iets tussen staan wat je niet duidelijk is ?

Dit kun je dan verwijderen.

Greetz,

Harry.

er staat een vakje met linksbovenaan RUNDLL (in het blauwe deel)

dan daaronder
C:\WINDOWS\system32\nlshjscn.dll

Ik was dus inderdaad een : vergeten tussen de C en de \

dus hoe moet ik nou verder? wel of niet op OK klikken en moet ik eerst systeemherstel aanzetten of juist nog niet?

Hoi !

Is iets dat niet op je PC thuis hoort @!

Voor oplossing: zie mijn vorige post !

Greetz,

Harry.

ik ben een sukkel :confused:

er staat namelijk ook:
Er is een fout opgetreden tijden shet laden van (en dan dat stuk C:\etc)

ik was zo gefixeerd op die C-regel dat ik het eerste vergat je mede te delen... sorrie

Hoi !

De melding goed overgenomen ?

Is n.l. geen normale Windows-toepassing, dus waarschijnlijk een restant van de spyware.

Zo ja, Start - uitvoeren - msconfig -opstarten.

Maak er even een printscreen van en plaats die hier, of zie je er zelf al iets tussen staan wat je niet duidelijk is ?

Dit kun je dan verwijderen.

Greetz,

Harry.

als ik op start druk en daarna op uitvoeren druk, en daarna msconfig intyp en op OK druk,
dan krijg ik 'hulpprogramma voor systeemconfiguratie' met daarin 6 tabbladen. Een daarvan, de laatste heet opstarten. Is het de bedoeling dat ik op die klik en dan op OK klik?? (ik zie een lijst met allemaal letters met vinkjes ervoor). Ik vraag het maar even precies na, want heb zelf geen idee waar ik mee bezig ben...

graag je reactie :-)

Hallo harry,

Onder het tabbla d Algemeen zie ik drie typen opstartprocedures, bedoel je misschien die?
de eerste staat aangevinkt (normaal opstarten), verder kan ik keizen uit diagnostisch opsterten en selectief opstarten.

Of moet ik toch het tabblad 'opstarten' hebben? Ik ben even de weg kwijt en hoop dat je er nog bent om me te assisteren.

Kijk of je daar onder het tabblad “Opstarten” vreemde zaken ziet.
Kijk ook bij het tabblad “Service”, vink onderaan- aan Alle MS-services verbergen.
Zie je daar vreemde zaken staan.

dank voor je hulp, je schat mijn inschattingsvermogen alleen niet goed in: hoe weet ik nou wat vreemd is en wat niet??

Ik noem maar even eea op:
Onder tabblas opstarten die ik een enorme lijst, met bv:
VVTimer
VTtrayp
Adeck
RECGUARD
Nerocheck

etc etc maar ook bijvoorbeeld het eerder genoemde: rundll32.exe, wat volgens jullie foute boel is. Hoe weet ik nou wat wel en niet goed is, of hoe kan ik jullie duidelijk maken wat in deze bestanden staat?

wat me verdacht lijkt is:
rundll32.exe "C:\windows\system32\nlshjscn
ctfmon.exe (ook in system32)
rundll32.exe "C:\Windows\system32\sagwcnlp (ook in system 32)
en misschien dumpprep 0-k (ook in system 32)
verder dus bovenstaande

en hoe nu verder?

Daarom vroeg Harry om een printscreen, lijkt mij ook beter. :)

door jullie vragen voel ik me dommer dan dom, als ik op printsceen druk, dan kunnen jullie dat toch niet zien??
maw hoe doe ik dat?

helaas lukt het me niet,
als ik opsla in paint blijft het ook na verkleinen een veel te groot bestand, er mag maar 100kb gedownload worden...

nieuwe poging, hopelijk leesbaar

Bijlagen

• Nieuwe afbeelding 2.jpg
    Nieuwe afbeelding 2.jpg
    63,6 KB · Weergaven: 10
hij kan nog iets groter zie ik

Bijlagen

• Nieuwe afbeelding 3.jpg
    Nieuwe afbeelding 3.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.