wie helpt mij????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja24

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
:( Hallo,

Ik kijk altijd de uitzendingen van "ik mis je" op me pc, maar nu is het dus al een tijdje zo dat ik ze niet meer kan bekijken.
In beeld komt er te staan : This site/picture is blocked by the host file.
Hoe kan ik dit oplossen???

Alvast bedankt

Groetjes Tanja

In het hosts-bestand staan websites die geblokkeerd worden, omdat ze tracking-cookies op je computer zetten.
Zo'n bestand kan door een anti-spywareprogramma als Spybot S & D op je computer zijn gezet.
Zoek dus je hosts-bestand op.
Meestal staat het in C:\Windows. Anders moet je de zoekfunctie even gebruiken.
Open het bestand in Kladblok, zoek de betreffende site op en verwijder hem uit hosts.
Blijkbaar wordt alleen de film geblokkeerd. Om te kunnen zien waar die vandaan komt, klik je er met je rechter muisknop op. Klik dan op Eigenschappen. In het venster dat dan verschijnt, zie je de website die je uit de hosts-file moet verwijderen.
Sla het bestand dan weer op - let op: het bestand moet als hosts worden opgeslagen - dus zonder extensie.
Als je het bestand niet kunt wijzigen, klik je er eerst met je rechter muisknop op en vervolgens op Eigenschappen. Haal dan het vinkje weg bij Alleen lezen; daarna kun je het bestand wijzigen. Na de wijziging maak je het bestand weer Alleen lezen.

Guus.

Kun je me even een link geven naar die site/film die je niet kunt zien?

Guus.

Ik kan er niet achterkomen welke site je uit het hosts-bestand moet halen.
De film wordt wel door iets in dat bestand geblokkeerd. Als ik de hosts-file uitschakel komt hij nl. wel binnen.
Je kunt je hosts-file tijdelijk uitschakelen door er zolang een tekstbestand van te maken; wijzig de naam hosts in hosts.txt.
Hiervoor moet je wel de extensies kunnen zien.
Die maak je zichtbaar door in Verkenner naar Beeld > Mapopties > tabblad Beeld te gaan. Haal daar het vinkje weg bij Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen.
Vergeet niet de extensie txt van de hosts-file naderhand weer weg te halen.

Guus.

Hallo Tanja,

Ik ben er inmiddels achter wat er uit de hosts-file gehaald moet worden.
Dat is nl.sitestat.com.
Wanneer je die verwijdert, kun je de films gewoon bekijken.

Guus.

Mischien een dome vraag hoor, maar zou je mischien nog een keer duidelijk willen uitleggen wat ik moet doen??

Hartstikke bedankt alvast,

Tanja

nog geeft ie weer dit aan : "http://www.eo.nl/portals/streams.jsp?number=5873269"

Ik snap er helemaal niks meer van !

Zoek het bestand Hosts op.
Normaal bevindt zich dat in C:\Windows. Anders zoek je het op met de zoekfunctie van Windows.
Klik er met je RECHTER muisknop op en klik op Eigenschappen. Zorg dat er GEEN vinkje staat bij Alleen lezen.
Dubbelklik op het bestand Hosts - zie ook de bijlage bij dit bericht..
Nu krijg je de vraag waarmee je het wilt openen. Kies Notepad (Kladblok) of Wordpad.
Zoek nu in de lijst websites die je daar ziet nl.sitestat.com op; gebruik hiervoor de zoekfunctie van Kladblok of Wordpad.
Verwijder die hele regel waar nl.sitestat.com in staat.
Klik vervolgens in het menu Bestand op Opslaan.
Tenslotte zorg je dat er onder Eigenschappen weer een vinkje bij Alleen lezen wordt gezet. Hierdoor kan het bestand niet gewijzigd worden door spyware.
Hierna kun je die video's gewoon bekijken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Zo leer ik ook nog eens wat, leuk trucje Guus.....
:thumb:

Heb je berichtje hier gelezen.
Ik denk dat er nog meer dingen uit die hosts-file verwijderd moeten worden.
Maar een site die zo graag jouw surfgedrag wil vastleggen zou ik links laten liggen.
De hosts-file blokkeert namelijk sites die tracking-cookies op je computer zetten. Die cookies houden bij van welke site je binnenkomt, wat je op de site zelf doet en aanklikt, hoe lang je er blijft en waar je naartoe gaat als je de site verlaat. Deze gegevens worden voor commerciële doeleinden gebruikt.
Ik zou eens een mailtje naar de EO sturen, waarin je ze meedeelt dat je hun programma's graag wilt zien, maar niet gediend bent van spyware - want dat zijn die cookies.:(

Als je dit alles echter niet erg vindt, kun je de hosts-file ook (tijdelijk) uitschakelen.
Normaal is het een bestand zonder extensie - een zogenaamd -bestand.
Door het de extensie txt te geven, maak je er een tekstbestand van en werkt het niet meer.
Dat doe je gewoon door er met je rechter muisknop op te klikken en de naam van hosts in hosts.txt te veranderen. Om hem weer in te schakelen verander je het weer terug.

Guus.

Laatst bewerkt:
Guud, is die Hosts file de enige file waar dit soort instellingen bewaard worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan